mrvdmlh [silindi] en güzeli dediğiniz gibi altına biriktirip beklersek asla birkmiyor o para cunku altın sürekli artıyor 😂 döviz de mantıklı bende öyle yapmaya baslayacagım
Zeynepefem Ceren94- altın fonu olarak yatirmistim atiyorum 10 bin yatirdiysam 10 binde altından gelen para vardı . Çekmek istesem o para kesintiye gidiyormuş tamamen yani sadece kendi yatırdığım 10 bini alabiliyorum. Anladınız mı? 5 yıldan önce çekilirse bu şekilde kesinti yapıyorlarmış
Ceren94- Zeynepefem aaa ne saçma ya sözde altin hesabi. Amaci zaten türk lirasi para kaybederken altın yukselince paranin da kendini koruması. Ben de bikac kez düşünmüştüm altin hesabini şimdi duyunca bak iyice sinir oldum. 5yildan sonra getirisi alinabiliyor mu peki kesin ?
Zeynepefem Ceren94- evet getirisi alınıyor dedi ama devlet katkısının da sadece %15 ini alabiliyorsun. Bunu duyunca bana da gereksiz geldi normal altın almış alsaydim en azından ihtiyacım olduğu bir zamanda bozabilirdim. Ben bunda devlet katkısı da oluyor diye bunu tercih etmiştim ama onunda 3 yıldan sonra %15 i 6 yıldan sonra da %35 i alınıyormuş. Onun bile tamamını alamıyorsun yani erken cikarsan
Masalina12 mrvdmlh Ben hamileliğimde beri kızıma birikim yapıyorum bankada değil şu an elimde yani hiç harcamıyoruz o bizim kızımıza ait olduğu için dokunmuyoruz bile Bir ara bankaya götüreceğim onu
Masalina12 [silindi] evet ben de kumbara aldım bir tane hem ona birikim yapıyorum hem de kumbarası var Allahın izniyle kullağını dediğim zaman on altın küpe almak istiyorum ama ayriyeten de ona kaldırdığım paralar da var ileride büyüdüğü zaman onun içini
[silindi] Masalina12 bende ilerisi için biriktiriyorum. Okulunda olmaz belki ama ilerde çeyiz vs için lazım olur veya Allah korusun hastalık vs durumu olur o zamanlar için biriktirmek istiyorum
ikiogulannesiii mrvdmlh her hafta 2 gram altın almaya çalışıyorum. Geçen hafta çeyrekli bileklik aldım gram yerine. Bu hafta da bir çeyrek daha alacam . 14 dolar da ayrı var şu an .
kitapkokusu_ mrvdmlh önceden uzun vadede karlıydı simdi her gün kar 12 bin liralık ziynet her ay üstüne 500 lira koyuyor bankada aylık faize 12 bin lira koysan okadar alamazsın
defnevedoruk mrvdmlh her ay aileden gelen belli bir gelirim var, ben her ay 10 bin bandında kızıma ayırmaya çalışıyorum ne alabilirsem altın, euro, dolar:) hamileliğimi öğrendiğimden beri kızıma birikim yapıyorum.
Emineec mrvdmlh açılmayan kumbaralar var tenekeden ıstersenız onlardan alın elinize beş tl on tl ne geçerse atarsınız hem de açıp bakamazsınız
Rwerdst mrvdmlh oğluma bes açtık bir de eşim bilezik aldı doğduğunda. Beste devlet katkısının 10.yıl sonunda sadece %60 ını alırsınız. Yani ödediğiniz parayı alıyorsunuz zaten. Paranızı da smart fon seçerseniz orda değerlenir. Ben kendim içinde kullanıyorum.