Merhabalar 🥰 sizinle hem mutluluğumu paylaşmak hemde cesaret edemeyen annelere umut olmak için bu postu açıyorumm. Konumuzz uyku eğitimiii 👏
7 ay 18 günlük erkek bebesi annesi olarak uykusuzlukta çığır aşmıştım. Hemde bebeğim doğdu doğalı uyku problemi yaşıyordum. Oglum 3 aylıkken filan uyku eğitimi diye birsey oldugunu canım kids sayesinde öğrenmiştim ama 4. Ay atağından dolayı 4. Ay tamamlanmadan eğitim verilemeyeceğini gördüm dedim dur bakalm bekleyelm. Bekledik atakları bilmem neleri atlattık oglum 5 aylık olmustu ama ben nasıl yapacagım nerden baslayacagm eğitimi kimden alacağım hic bir bilgiye sahip olmadığım için bir türlü cesaret edemiyordum. Taaaki sabahlara kadar emzirip emzirmekten tiksinme noktasına gelene kadar. Eşim iş vesilesi ile şehir dışına çıktı ve ben kaldım yavrumla başbaşa. Atak dönemi yok dişlerimizin iki tanesi çıktı dedim fırsat bu fırsat 👏 bir uyku eğitmeni ile görüştüm bana 2500 tl dedi eşime söyledim veremeyiz o parayı iyice araştır sen daha iyi eğitim verirsin dedi beni bi gazladı bende sıvadım kolları. İnanın başlamadan önce aslaaa güvenmiyordum kendime çünkü memeyi ağzına bi dk geç versem ortalığı yıkıyordu oğlum. Bide biliyorsunuzdur meme desteğini kesmek en zor olanıymıs. Tamam çok uzattm biliyorum şimdi başlıyorum nasıl yaptım nerden başladım.
EĞİTİME NASIL BAŞLADIM.
Aslında eğitim de önemli olan uyku uyanıklık sürelerini kaçırmamakmış. Benim bebeğim emerek uyuduğu için asla uyuması gereken saat kadar deliksiz uyumuyordu o yüzden de saatleri hep kaçırıyorduk. Bende hem desteksiz uyutmaya hemde saatlerini ayarlamayı aynı anda yapmaya başladım.
Eğitimin ilk günü gündüz emerek uyuttuğum bebeğimi gece uykusuna gelince desteksiz uyutmaya başladım.
Akşam saat 7 bucuk da emzirme işini bitirdim. Bebeğimi banyo yaptırdım gece lambasında üstünü giydirdim sevdiği ninnileri söyledim giydirirken. Sonra kucagıma aldım odadaki herseye bay bay iyi geceler yaptık ve gece lambasınında kapattım. Ve birkaç dakika hafif hafif ninni söyleyerek karanlıkta dolaştık. Yatağının yanına geldim öptüm sıkıca sarıldım şimdi seni yatağına bırakacagım ve sen uyuyana kadar yanından ayrılmayacagım dedim yavaasca bıraktım yatağına. Ağlamaya başladı. Telefonumdan kronometre açtm ve 3 dakika tuttum o 3 dakikada sırtını saçlarını okşadım ellerini tuttum sakinleşmedi. 3 dakika dolunca kucagıma aldım sarıldım öptüm sakinleşince tekrar yatırdım. Tekrar ağlamaya başladı. 3 dakika sonra yine kucagıma aldım sakinledi yatırdım. Ama ben her yatırdığımda ağlamanın şiddetini artırdı. Asla emzik kabul etmiyor ama ben yine de emzik vermeyi denedim almadı. Uyku arkadasını verdim almadı. Ama bende 3 dakika dolana kadar kucagıma almadım. Bu döngü tam 45 dakika sürdü. Artık ağlaması azaldı sadece mızırdanmaya başladı ben yine 3 dakika tuttum kucagıma aldm geri yatırdım. Pış pış patpatla uykuya geçmesine yardımcı oldum. Ve 1 saat 10 dakikanın sonunda uykuya daldı. Her zaman 30 dakika sonra uyandığı için o kadar ugrasın sonuna 30 dakika sonra yine uyandı. Aynı 3 dakika olayını uykuya dalana kadar devam ettim 30 dakika sonra daldı. Gece 12 ye kadar uyudu. Sonra gece beslenmesini kesmek istemediğim için 12 de emzirdim ama uyumasına müsade etmedim yanağını sıktım öptüm konuştum. Karnını dıyurduktan sonra yine yavaşça yatağına bıraktm. Ama ağlamaya başladı. 10 dakika kadar 3 dakika kuralını yaptık ve uyudu gece 3 e kadar. Gece 3 de uyandı ama emzirme saati değildi ben kafamda 2 kez 4 saat arayla emzireceğim diye belirlemiştim. Gece yaklaşık 1 saat uykuya döndermeye çalıştım ama başaramadım. Yine emzirdim uyutmadan yatağına bıraktm ve hiç ağlamadan uyudu. Sabah bi uyandım saat 8 buçuk 😳bebeğim 4 buçuk saat uyumuştum 😳hayretler içerisinde yanıma aldm emmek istedi emzirirken oda bende uyuya kalmışız 🤦♀️ uyandığımızda saat 10 bucuktu eyvah dedim ilk günden kaçırdık treni. Ama pes etmedim. O gün gündüz uykularında yine emzirerek uyuttum gece uykusuna gelince rutinlerimizi yaptık ben yavasca yatağına bıraktm. 10 dakika kadar 3 dakika kuralı ile ağladı ve ne göreyim 10 dakika sonra sakinleşti ben pışpış patpatla uyuttum 😳 Allahım şükürler olsun uyku eğitimini başaracaktm. Sonra bizim sıpa 30 dk sonra bi uyandı ağla ağla ağla 1 saat 3 dk kuralı ile ağladı. Ama dayandım emzirmedim sarıldm öptüm kokladım yine yatırdım yatağına ve 1 saatin sonunda daldı. Gece 11 buçuğa kadar. Uyandı emzirdim koydum yatağına uyanık halde biraz mızırdandı uyudu. Sonra gece 3 de uyandı 1 saat ugrastım uykuya döndüremedim acıktığını düsünerek yine emzirdim 4 de bıraktım uyudu. Çoook zorlandım zorlandığım yerde gittim elimi yüzümü yıkadım yine geldim devam ettm. Gece 5 bucukta uyandı artık uykusuzluktan dermanım kalmadı aldm yanıma emzirdim beraber uyuduk. Sabah uyandık saat 8 bucuk. Uyandıktan tam 2 saat sonra rutinleri yaptık öptüm yatağına yatırdım ilk gündüz desteksiz uykumuzu deneyecektik. 1 saat direndi çok ağladı ama 3 dk kuralı ile ağlamasına müsade ettim. 1 saatin sonunda daldı ve 1 bucuk saat kesintisiz uyudu. uyandıktan sonra 2 saat 15 dk sonra tekrar rutinleri yapıp tekrar yatırdım hiç ama hiç ağlamadan döndü arkasını pışpış patpatla 2 dakika da uyudu 😳🤩
Bugün eğitimin 3. Günü ve ben harika hissediyorum. Birazcık sabrettim ağlamasına ama onu hiç yalnız bırakmadım hep öptüm kokladm sarıldım. Sürekli yumusak ses tonuyla yanındaym buradaym sen uyuyana kadar yanından ayrılmayacagım dedim. Henüz eğitmimiz tamamlanmadı henüz düzen oturmadı ama ben bu gazla sonuna kadar giderim. Şimdi birlikte bebeğine eğitim vermek isteyen varsa gelsin bildiklerimi uyku uyanıklık saatleri paylaşaym birlikte hareket edelim.
TEŞEKKÜR 🥰
Bu arada bütün bu uyguladıklarımı
@Sontvbukucu ve
İnsta sayfası tunalıhayat ve haydiuykuya sayfalarından edindiğim bilgilerle yaptım.
Özellikle @Sontvbukucu size minnetarım çok ama çok teşekkür ederim 🩵Rabbim evladınızın gününü göstersin.
Hakkınızı helal edin 🥰