annesininaski_
Önceki tuvalet eğitimi postlarına yazdığım cevabı kopyaladım size de 😊
Öncelikle kolaylıklar diliyorum. Çocuğunuzun çişini ya da kakasını tuvalete yapması için onu heveslendirmeniz lazım. Örneğin; birlikte gidip çeşitli desenlerde ve renklerde etiket alabilirsiniz ve bunun adına çiş etiketi diyebilirsiniz😊
Birlikte gidip çiçekli, böcekli, arabalı vs. etiketler alın, her çişi geldiğinde ve tuvalete yaptığında banyoda bir yere sevdiği bir etiketi yapıştırabileceğini anlatın. Hatta öncesinde siz çişinizi yapıp etiket yapıştırın.
Birlikte evcilik oynayın ve bebeklere çiş yaptırın. Çişini yapmaya götürdüğünüzde hadi bana sürpriz yap deyip gözünüzü kapatın ve size sürpriz yapmasını bekleyin 😄
Çişinin geldiğini fark ettiğinizde bakalım kim daha çabuk çişini yapacak deyip birlikte tuvalete koşun.
Çişini altına kaçırdığında da; çişi artık arkadaşlarına, annesinin yanına göndermemiz lazım, onun yeri burası değil bir dahakine tuvalete yapmalısın ve sonra ona el salla diye bir konuşma yapın.
Bu tür minik oyunlar, etiketler çocukların çok hoşuna gidiyor. Ben bunların hepsini kızımda yaptım ve çok şükür güzel ilerledi. Kızım 3 yaşına girdikten 15-20 gün sonra başlamıştım tuvalet eğitimine.
Bir de çok sık tuvaletin var mı, çişin var mı diye sormak da kimi çocuğu baskı altında hissettiriyor. Bu konuda da dikkatli olmanızı öneririm.
Nacizane önerilerimi dikkate alıp uygularsanız faydalı olacağını umuyorum 😊
Gece için de şunu söyleyebilirim; bezi çıkardığınız zaman tamamen hayatınızdan çıkarmanız lazım çünkü çocukta bu konuda bir karmaşa yaşanmasın. Geceleri 2-3 saatte bir uyandırmadan kaldırıp çişini yaptırabilirsiniz.
Bir de son olarak eğer çocuğunuz hazır değilse ve sizin de hayat planınıza göre bir aceleniz yoksa 3 yaşına kadar bekleyebilirsiniz.