Harrye23 çevremde çok geç konuşan kişi var ve hiç biri işe yaramıyor hepsi hurafe canım. Kardeşim 5 yaşında terapiyle konuşmaya başladı 8.sınıfa kadar terapi gördü. Kelimelerin bazılarını düzgün kullanamıyordu. R harfi gibi. Genetik ama amcam da falan da var. Annem hiç bir şey yapmadı açıkçası.
Eşimde 5 yaşından sonra konuşmuş kaynanam da herşeyi denemiş ama yaptırdığı zaman işe yaramamış ona sorsan yaramış der gerçi 😂 okula göndererek çocuklarla ortama sokarak bunu aşmış.
Kardeşimden öğrendiklerimi anlatim canım sana. Yapıyorsun diye demiyorum. Asla kelimeyi farklı şekilde tasvir ederse anlama. Kendi tasviri olur çıkardığı ses olur anlasan bile anlama. Mesela arabaya vın vın dediğinde araba olduğunu anlama. En büyük yapılan hata dediğini anlayarak teşvik etmemek. O kelime için kelimeyi kullanmaya teşvik edilmesi gerekiyor. Seslerini anlamamazlıktan geleceksin. Aaa pisi pisi veya miyav miyav geçiyor dememek gerekiyor. Çok kişide görüyorum bunu malasef çok yanlış. Mesela en basit örnek yemeğe mama falan dediğinde. Annecim mama diyorsun ama anlayamıyorum. Yemek mi demek istedin su mu demek istedin oyun mu demek istedin gibi bir sürü soru sorarak bazen saçma sorularda katın mesela mama dediğinde araba demek mi gibi daha sonrasında malasef mama ne demek hatırlayamıyorum adı başka bir kelime olabilir mi falan gibi bir sürü alternatif cümle kurmanız lazım. Soru sorarak konuşmasına yardım edin ama durmadan da bu ne şu ne gibi değil 😂😂 yeri geldiğinde hemen çat çat durmadan değişik değişik sorular sorun. Ayyy bugün noldu biliyor musun gibi böyle heyecanlı heyecanlı saçma cümleler kurarak soru sormaya başlayın😂😂 Bol kitap okuyun bol bol çocuklarla kaynaştırmaya çalışın 😵 aklıma bunlar geldi daha çook var aslında da üstünden yıllar geçti. Kardeşim şuan üniversite de maşallah çok güzel konuşuyor hala r harfinde az da olsa sıkıntı yaşada 😅😅😅