Seydameva tabi,
Göz teması kurmamak/gözleri kaçırmak
Konuşmada gecikme
Adı ile seslenince bakmıyor olması
Işaret parmağını kullanamıyor olması
Ben konuşurken oyun yaparken ilgilenmiyor olması
Alkış, bay bay, ce e, al/ver, gel/git tarzı oyunlardan anlamıyor ben yapınca tepki vermiyor olması
Bir yüzeye arka arkaya elini vurması.
Bir yüzeye (2-3 aylıkken kendi vücuduna refleks gibi ard arda vurmasi) şüphe uyandırıyordu.. Ben çok okuyan araştırmayı seven bi insanım. Daha önce bir çok kaynaktan okuyup araştırdığım için sürekli tetikte gözlem halimdeydim. Beni anlamadığını dinlemediğini fark ettim. Bunu düşündükten sonra evde bir takım farklı oyunlar oynamaya başladık. Sürekli tekrar yaptık. Bu belirtilerin hepsi tek tek ortaya çıkmaya başladı. 9 aylıkken evde kendim denver test uyguladım. Gelişim geriliği vardı bunu biliyordum belgelemek istedim. Daha sonra çocuk doktoruna götürüp şüphelerim hakkında görüştüm muayene sonrası onlar da denver test yaptılar. Nöroloji sevkinden sonra bu süreç başladı. Ve devam ediyor. Her ne kadar bu sürece kendimi hazırlamış sonucun ne çıkacağını biliyor olsam da tanı koyulmuş olması beni fazlasıyla etkiledi. Öğleden beri deli gibi ağlayıp en iyi yeri bulmaya çalışıyorum. Allah kimseye yaşatmasın.. içimi de döktüm uzun uzun yazdım hakkını helal et 😪