Her çocuğun gelişimi farklıdır. Her otizmli çocuk aynı şeyler yapıcak değil. Ama doktorların en önemli bulgularında
Göz teması az veya hiç yoksa
İsmine tepkisi yoksa
Al-ver getir, topu at komutları yoksa
Akranlarıyla zor iletişim kuruyorsa ya da hiç kurmuyorsa
Bir şey istediğinde işaret parmağını göstermiyorsa
Cee-ee gibi oyunları merak etmiyorsa
Nesneleri sürekli döndürüyorsa
Oyuncakları amacına göre kullanmıyorsa
Tekrarlayan hareketler varsa, kanat çırpma gibi
En önemli otizm belirtileridir
Ama konuşmuyor diye direkt otizm denilmez otizm tek başına teşhis koyabileceğiniz bir şey değil
Mesela normal çocuklar kendi etrafında döner ama otizmli çocuklarda döner, veyahut parmak ucunda yürüme oyun gibi mi yoksa sürekli tekrar mı eder gibi gibi bir çok belirtisi vardır. Burada soru sormak yerine bir ergoterapistle veyahut oyun terapisiyle görüşmenizde fayda var. Çünkü çocuk o küçük o denilebilir. Ya da benim çocuğumda böyle diyebilirler, ama size tanı konulmuş. Geç olmadan dediğim gibi ergoterapist veya oyun terapistleriyle görüşmenizde fayda var. Ve uzun süre televizyon tablet telefon vermeyin. Otizmi daha da ilerleyebilir. Bolca sevgi, bolca konuşun çocuğunuzla.