Merhabalar sevgili anneler. Burda gördüğüm kadarıyla çoğunuz bilginiz olmadan bu korunma yöntemini kullanıyorsunuz 🤗 öncelikle sağlık ocağından veya kendiniz temin etmek yerine aile planlamasına gitmenizi öneririm. Sizin için en doğru korunma yöntemini orası seçecektir.
İğneyi 3ayda 1 oluyorsunuz. Korunma yöntemlerinde koruyuculuğu en yüksek yöntemdir. İğneyi kullanırken Hamile kaldım diyen olursa diye şunu belirtim. İğnenin yapıldığı ilk 7 gün koruyuculuğu yoktur. İlk 7 gün prezervatifle korumanız gerekir. Mesela ilk dozunuzu oldunuz. 2. dozu tam 3 ay sonra yaptırıyorsanız yanlış yapıyorsunuz. Tam 3 aydan 7 gün çıkaracaksınız. Mesela son dozumu 12ekimde oldum. Diğer dozumu 5 ocakta olacağım. Bunun dışında diğer sıkıntı iğnenin yarısının vurulmasıdır bu da çok ütopik bir durum olur.
İğnenin hormonlara etkisi var mı? derseniz. Evet var. Vücudunuza hormon yükleyerek yumurtalığı baskılıyor. Genelde 3 aylık iğnede regl olmazsnız (tabi ki istisnai durumlar var). İlk zamanlar sürekli lekelenme yaşayabilirsiniz.
Regl olmak istiyorsanız aylık iğne olanını tercih etmeniz daha iyi olur.
İğne Ay başında 68 tlydi.
Sorularınız varsa alabilirim.
Kamu spotu bölümü=Geri çekilme bir korunma yöntemi değildir!!!!!
!!!!!! Lütfen bu postun altına ay adet olmazsak kirli kanımızı nasıl atcaz diye cahilce bir yorum yapmayın. Regl ile kirli kan atma diye bir şey yoktur. Kirli kan karaciğer, akciğer ve kalp aracılığı ile temizlenir. Detayına da lütfen İnternetten bakın!!!!!!!