Aaayysseee Kilo alması için yaktığından daha fazla kalori alması gerekiyor. En kısa yoldan yüksek kaloriyi yağ ile alır. Bebeklerin beslenmesinde sağlıklı yağlar bu yüzden çok önemlidir. Zeytinyağı, tereyağ, hindistan cevizi yağı, avokado (yoğun yağlı bir besindir), tahin bunlardan düzenli tüketmesini sağlayabilirsen kilo alımı olur. Kuru yemişler de sağlıklı yağlar açısından önemli besinlerdir. Çekip, toz haline getirip omlet ya da pankeklerine ekleyebilirsin. Diğer saydığım yağları da yine yaptığın muhallebi tarzı mamalara, meyve pürelerine, pankeklere, omletlere minik minik ekleyebilirsin tadımları bitince ve bir tepki vermiyorsa bedeni tüketebilir.
Bir diğer önemli kalori kaynağı hayvansal proteinlerdir, kırmızı et, balık, yumurta, bunları da düzenli tüketmesi kilo alımına yardımcı olacaktır.
Ama ek gıdaya geçişin ilk ayları hep tadımlarla geçer yani öyle kilo aldırabilecek kayda değer ek gıda tüketmezler. 8.-9. ay arası ufak ufak öğünler oturmaya başlar.