Merhabalar. Oğlum şuan 2 yaşında. Bizde otizmden şüpheleniyoruz ama geçen ay cicuk gelisim uzmanına götürdüm ve oğlumda kesinlikle otizm olmadığını uyaran eksikliğine bağlı gelişim geriliği var dedi. Yapabildiği şeyler şunlar;
İsme tepkisi var göz teması güzel. Taklit etme ortak dikkat var
Sosyal gülümseme komut alma var
Amaçlı oyun azda olsa oynayabiliyor mesela hadi bebeğini kaydıraktan kaydiralim dediğimde alır bebegini kaydiraktan kaydırır gibi.
Alıcı dili günden güne gelişiyor gibi yani soyledigim birşeyi anlıyor hadi gel salıncağa binelim dediğimde evdeki salincagina gidiyor mama yiyelimmi annecim dediğimde mutfağa gidiyor elindeki bir nesneyi aaa annecim hadi kafama koy bakalım hoop düştü dediğimde nesneyi kafama koyuyor bundan keyif alıyor benimle vakit geçiriyor. Kitabını al okuyalım dediğimde gidip kitabini bana getirip okumami istiyor. Önceden kendine hiç dokundurtmayan çocuk smdi yavaş yavaş insanlara gitmeye onlarla temas kurmaya başladı gibi gibi ..
Yapamadığı şeyler;
Hala hiç kelimesi yok sürekli bir babildama halinde 2 yaşında olmasına rağmen. Eşyaları yere atma huyu var. Dönen cisimlere bakarak bazen kendini sıkma davranışı var ama çok nadir yapmaya başladı bunu artık. Dışarda araba görünce heyecanlanıp ayaklarını çırpıyor ve bu ayak cirpinmasi sadece araba görünce değil bir şeye sevinince heyecanlaninca da oluyor. Hala işaret etme yok elle gösteriyor istediği şeyi elinin tümünü uzatıyor. Bir oyuncakla oynarken hem babildiyor hemde mirildaniyor sürekli mırıldanarak oyun oynuyor.Tv yi izliyordu tamamen kestim evde kendim ilgilenmeye başladım yakında ergoterapi ye başlatmayı düşünüyorum inşallah faydası olur . Bize otizm denmedi ama tüm otizm belirtileri de var gibi bilmiyorum ne olursa olsun eğitimini ihmal etmicem ..