gkyzkrhn inanamiyorum… Cocuk bos levha olarak dunyaya gelir evet onu biz doldururuz. Ama bu, coxugun gelisimsel surecinin parcasi olan davranislari sergileyecegi gercegini degistirmez. Siz “aglayarak istedigini yaptirmayi basarmis cocuklar” dan bahsediyorsunuz. Yukarida da dedigim gibi bu bir davranis sorunudur. Ve anne babanin tutum hatasindan kaynaklidir. Tekrar ederek altini ciziyorum benim baz aldigim davranis bu degil. Genel olarak ; coxuklar beynin mantikli dusunme, duygularini kontrol etme gibi islevleri olan bolumunu yaşı geregi tamamlamadigi icin (tamamlanmasi yetiskinlik çaglarina kadar surer) bu tip davranislar onlar icin normal kabul edilir. Duygusunu nasil yonetecegini bilmeyen cocuk , ve yine duygularini dolu dolu yasama ozelligine sahip olan cocuk istedigi olmadiginda kendini yere atabilir. Bu cok cok cok normal. Devaminda anne babanin tutumu devreye girer. Eger o durumdan bir an once kurtulmak icin cocugun istedigini yaparsaniz cocuk dediginiz gibi ’aglayarak elde etmeyi ogrenir. Sorun budur. Veya cocuk aglarken ‘bak amca kizar’ herkes bize bakiyor" , derseniz kendi duygularindan cok bsskalarina gore yasamayi ogrenir. Bu da bir sorundur. Veyaa , “haydi eve gidiyoruz artik avm ye gelmek yok” derseniz cocuk , duygularini bastirmayi ogrenir. Basil bir tutum sergilenmesini gerektifini benzer bir ornek uzerinden acikladim ust yorumlarda. Mesleginizin bu olup, dogrudan “cocuk aglayarak yerlere yatiyorsa bu anne babanin yansimasidir” seklinde yargi belirtmeniz asla etik degil. Gercekten psikoloji , cocuk gelisimi gibi alanlarda isin ehli uzmanlarimizi dikkate almaliyiz. Korkunc bir sey bu. Size guvenip gelen danisanlariniza da bu akil almaz fikirlerinizi mi sunuyorsunuz?
Son olarak tesaduf mu yoksa bu uygulamanin kimligimizi gizleyebilme ozelliginden mi bilemem ama ne zaman pedagojik aciklamalar yapsam aksi gorus bildiren kisinin meslegi pedagog oluyor cocuk gelisimci oluyor :) mesleginiz hakkinda, sirf tartismada gorusunuzu guclendirmek adina yalan soyleyecek biri olmadiginizi umut ederek tesaduftur diye dusunmek istiyroum :) yazdiginiz tezlerden birinin linkini atabilir misiniz?