Noname21 bakin, sakin cocuklarin arkasinda boyle annesi babasi tarafindan korkutulmus, tehdit edilmis cocuklar yatiyor. Diger yorumlarimda uslu cocuk yoktur diye bir cumlem oldu. “uslu cocuk yoktur, korkutulmus cocuk vardir” diye bir soz var. Korkutarak kisa vadede cozmus olabilirsiniz sorunu, ama uzun vadede daha buyuk sorunlari dogurursunuz. Tabi kisa vadede cozum bulmak isimize geliyor malesef. Diz cokmeniz guzel. Onun goz hizasina inmissiniz. Ama bu tarz durumlarda tehdit etmek basvurulacak bir yontem olmamali. ATabiki ozgur birakip kumu dagitsin falan demiyorum. Ama sizin orneginizde su sekilde bir yaklasim olabilir : yine goz hizasina inip, duygusal temas kurulmali. Sarilmak opmek gibi. Bu coxugu hafifletir ve sizin soyleyeceklerinizi dinlemwye anlamaya hazir hale gelir. Ardindan “suan kumu saçmak istiyosun. Bunu cok iyi anliyorum . Cok eglenceli buluyorsun.” Diyerek coxuga duygularinin anlasildigini gosterirsiniz. Cocuk daha uyumlu hale gelir. Sonra “ben de senin yasindayken boyle oynamaya bayilirdim” diyerek yaptiginin aslinda herkes tarafindan hissedilen normal bir durum oldugu mesajini verirsiniz. Boylelikle kendini anormal, dislanmis gibi de hissetmez. “ Ancak bu sekilde davranirsan diger coxuklarin gozune kum kacabilir. Saclarindan kum temizlemek de cok zor olur” diyerek neden yapmamasi gerektigini ve kurallari gostermis olursunuz. Bu yaklasim şak diye cozum sunmayabilir. Ama bunu adet haline getirmis bir annenin cocugu emin olun kurallari daha cabuk taniyan, uyumlu ve mutlu bir birey olur. Eger kum atmaya devam ediyorsa “asla getirmem ” seklinde tehdit degil cumlesi olarak degil de , ’buranin kurallari var. Kurallara uymayacaksan ve digerlerini rahatsiz edeceksen buraya gelemeyiz. " Diyebilirsinuz. Bakin aslinda iki cumlenin de ciktigi yol ayni ama soylem tarzi farkli. Birinde tehdit var, digerinde kurallara uymanin onemi… Sevgiler 🌼