Stardust1 Mrngz İşte işin özü bu aslında, siz doğru bir yönlendirmeyle bu durumu çözmüşsünüz, ama çoğu ebeveyn umursamıyor, hatta çocuklarının bu hırçınlığıyla övünenler bile oluyor 🤦🏼♀️
Mrngz Stardust1 evet karşılastigimiz zamanlar oluyor bizimde en sevmedigim tipik aile onlar yahu cocugunun bu tarz davranisiyla nasil ovunebilirsin anlamiyorum. Yani vurursa karsidaki cocuk kızim asla tepkisiz kalmiyor oda vurur ama asla vur diye asilamadim konusuyorum neden vurdun diye bazen anne canımi acıtti bana vurdu bende vurdum konusarak halledebilirsiniz diyorum o konusmadan vurdu diyor cevap veremiyorum bu tarz aileler yuzunden cevapsiz kaliyor cocuk. ama ben genelde bi kaos ortami olucagini hissettigim an mudahale edip dikkatlerini baska yone cekiyorum. Careyi bu sekilde buldum.
Birdunyabircennetannesi Stardust1 Uğraşmak istemiyorlar maalesef Normal karşılıyorlar Çocuktur yapar modundalar Aslında uğraştıktan sonra çözüm bulunuyor tabi zor oluyor ama çözüm oluyor Yeterki çabala Ben bunu farkettim Paylaşmama huyu varken çoğu çocuk oğlumla oynamak istemezdi normal olarak Ve bu durum canımı çok sıkardı Çok çabaladım olmuyor nasıl yapacağım dedim ama çabamın sonucu güzel bitti Dediğim gibi bazen yine oluyor bu çok normal ama çok fazla ilerledik bu konuda Çünkü hiçbir oyuncağını elimize alamazdık mesela veya başkasının oyuncaklarını hep benimser vermek istemezdi ama çok şükür yüzde 80 90 düzeldik ❣️ Maalesef sorumsuz anne çok Doğurmakla annelik bitiyor sanıyorlar
Stardust1 Birdunyabircennetannesi Bizimki de fazla paylaşımcı yaa, azıcık paylaşmasa artık sahiplense, hakkını savunsa diyoruz 🤦🏼♀️ Kesinlikle asıl sorun ailelerin rahatlığı, bende artık fazladan müdahale etmeyeceğim kızıma zaten fazlasıyla başkalarının haklarına saygılı davranıyor.
Birdunyabircennetannesi Stardust1 Paylaşımcı olması güzel Ama karşılıklıysa Eğer değilse tepki vermeyi öğretmelisiniz Mesela oğluma ben elinden bir şeyin alınmaması gerektiğini öğretmek istiyorum almaya çalışırsa biri tepki vermesini söyleyeceğim ama şuan tam anlayamaz bu durumu maalesef Bu çok oluyor sürekli elinden bir çocuk zorla almaya çalışıyor bir şeyi İzin almadan biri elinden bir şeyi almaya çalışırsa tepki vermesini söyleyeceğim Ve biri vurursa dönüp vurması gerektiğini söyleyeceğim Bunun için biraz daha zamanımız var Bunları öğretmek istemiyorum aslında ama öğrenmesi şart maalesef çoğu ebeveyn yüzünden
Burcak52 Doga_sever ne ince ayrıntılar, ne güzel bilgiler 🌸 hiç bu açıdan düşünmemiştim. Kendi adımıza teşekkür ederim ☺️
Lavina Stardust1 inanın bende çok üzülüyorum ama düzeltemiyorum sürekli başında bekliyorum bir kere daha gitiğimde yaramaz bir suriyeli çoçuk vardı 3 defa uyarmama rağmen gelip kafasına vurup kactı annesini bile uyardım hayır laftan anlamadı benimkinden küçük olmasına rağmen benim ki kendini savunamadı oturdu ağladı birdaha oyunda oynamadı yalvar yakar naptım oynamadı bende çok sinirlendim aldım eve geldim ne kadar anlatsam konuşsam da fayda etmiyor yapmıyor evde kız kardeşiyle bir birini sürekli hırpalarlar ama dışarda yok asla kimseye yaklaşamıyor konuşup kendini ifade edemiyor koyamıyor o sınırı
Stardust1 Lavina Off çok üzücü yaa 🥹 sizi çok iyi anlıyorum, inşallah kendilerini güzelce savunmayı, kötülüğe karşı gelmeyi öğrenir miniklerimiz 🥲
Birdurummuvar Zlm kaç aydan beri böyle davranmaya başladınız? Bebeğim 15 aylık gayet istediğini yapabilirken hep mğdahale ederek kendi sınırlarını çizdim ama herkes sınır çizmiyor bende artık bu yönteme başlayacağım yola abu akran zorbalığı ile baş etmenin başka bir yolu yok hiç istemezdim böyle olmasını
Zlm Birdurummuvar tam hatırlamıyorum bir buçuk yasindan sonraydi sanırım oyun grubunda birisiyle kavga ettim bu yüzden sonra kızıma öyle dedim
Alyaninannesi01 Stardust1 çocuğunuz kaç yaşında bilmiyorum ama ben de öyle yetiştirmeye çalışıyordum ilk öyleydi kızım sonra bir haller oldu hakkını savunuyor yaşla mı alakalı bilmiyorum . O naif kız gitti başka geldi sanki . (4 buçuk yaş) Ama herkes çocuğunu öyle yetiştirmiyor bence kendini savunmalı çocuk . Sınırlarını bilerek tabi
Stardust1 Alyaninannesi01 2 yaşında minnoşum 🙂 Bugün doktorumuzla da bu konuyu konuştuk 4 yaş öncesi çocuklar bu tarz durumlarda genelde pek tepki vermezler zaten dedi, elinden oyuncak alınma durumlarında falan, tabi mizaçta çok etkiliyor bence.
sarilokumumm Stardust1 aslında bence çocukların karakterleri de etkiliyor mesela yeğenim aynı kızınız gibi ama oğlum devamlı paylaşmanın güzel olduğunu öğretmeme rağmen anlatıp canlandırmama rağmen elinden mümkün değil kimse oyuncağını alamıyor o başkasının oyuncağını isterse izin alıyor ama kesinlikle elinden biri çekerse savunmaya geçiyor ve bu durumda beni üzüyor çünkü evin içinde ne kavga ne şiddet ne kötü bir davranış yok ama düzeltemedim bi türlü mesela yanında bir arkadaşı olsun oyuncağını bırakıp gitsin başka bir çocuk gelip alsa onu da savunuyor arkadaşımın alma diye sene sonunda 3 yaşına girecek acaba 2 yaş sendromumu diyorum tek çocuk pandemi zamanı ondan mı kaynaklı diye düşünüyorum pedegog desteği almayı düşünüyorum
Stardust1 sarilokumumm Aslında kendi oyuncağını istemiyorsa paylaşmaz bu oldukça normal birşey, tam tersi durumda olmak inanın daha üzücü oluyor 🥲 Başkalarının elinden zorla birşey alma gibi bir davranışı yoksa, bir problem yok bence 🙂 Evet mizaç etkiliyor bence de.
esmanuursss sarilokumumm ay benim kızım da öyle çok fazla savunmaya geçiyor biri gelsin etsin oyuncaklarını sonuna kadar verir paylaşır çok da hoşlanır bu durumdan izin isteseler gene verir ama oynadığı şeyi elinden çekince ipler orda kopuyor saldırmaya geçiyor 😞
esmanuursss Stardust1 benim kızım çok da naif değil hatta kendini baya fazlasıyla savunur bende biraz bu konuda dertliyim elinden bişey alınırsa çok fazla tepki gösterir ve asla düzeltemiyorum ısırıp vurmaya başlıyor nasıl yapıcam bilmiyorum anlatsan da yapma desende inadına yapar aslında durdukyere oyun oynarken falan yapmıyor ama bişeyle ilgileniyorsa onun elinden alınıyorsa hiç hoşlanmaz ısırarak karşı verir bide nerden gördüyse tükürüyor asla asla bırakmıyor neler yaptım nasıl bıraktırcam biri da bana çare bulsun 😏😏😞😞😞
sarilokumumm esmanuursss aslında çekince kıyamet kopuyor ama normalde de başkasının oyuncağını izin alıp oynar kendi oyuncaklarını asla paylaşmıyor