mttz merhaba bebegim şuan 7 aylik ve baş çevresi en son 6 aylıkken 39 cm di.
Mikrosefali bir şiddetli versiyonu var birde hafif.
Hafif mikrosefali de sadece kafa büyüklüğü bir iki cm küçük oluyor fakat zeka seviyesi normal oluyor ve hiçbir motor becerisinde problem olmuyor.kendimden örnek vereyim benim baş cevrem 52 cm. Aslında bu tanıma göre bende mikrosefali olmuş oluyorum.lakin çevremde başımın küçüklüğüne dair hiçbir absürt yorum almadım. Kendim yurt dışında eğitim almış üniversite okumuş yabancı dil bilen turluyeyr döndüğümde de çalışmış bir insanım.hatta alanında başarılı bir çok kişi tarafından çok zeki olduğuma dair iltifatlar almisligimda vardır. Bunları söylememin nedeni elbette kendimi övmek değil lakin baş çevresi küçüklüğü her zaman akla kötü düşünceler getirmemeli.bebeginizin motor becerileri iyiyse, bıngıldak kısmı hala açıksa, size tepki veriyorsa baş cevresinin bir iki cm küçük olmasında ne sorun olabilir.ayrica görüntü olarak da göze ciddi anlamda çarpan bir durum değil. Bu kadar uzun yazmamın nedeni endişeniz anlıyor olmam.musterih olun. Bende ilk baş çevresi küçük denildiğinde nörolojiye götürdüm bahsettim motor becerilerine baktı,bingildagina baktı,benim baş çevreme baktı ve şunu dedi takibe dahil gerek duymuyorum.aksini düşünseydim emar cektirirdim ama durum genetiksel bir problem yok dedi. Gayet iyi çocuğun. Demem o ki nöroloji bir sorun yok diyorsa çok evham yapmayın.