TTorpiktospabir gün önce
Merhaba sevgili anneler
Bugün beni üzen bir olay yaşadım.
Kimse benim gibi olmasın diye bu konuyu açmayı kendime görev bildim. Herkesin evladı değerlidir..
14 aylık bebeğime 6.ayından sonra çok fazla ağlaması,yemek asla yemeyip kilo almaması,sürekli hastalanması gibi nedenlerden dolayı yemek yerken ve özel durumlarda(dışarıda ağlama krizine girdiğinde,aşı olduğunda,düştüğünde,babası işe giderken çok ağlıyor oyalamak için gibi..) ekran göstermeye başladım.
Çok fazla değil yemek esnasında 3dklik videolar ile başladım. Bez bağlarken asla durmazdı bi 3dk orda.
1 yaşına kadar 3 öğün yemek + bez bağlama seansları derken günde yaklaşık 30dk izliyordu.
Asla iş yaparken falan ekran karşısına koymuyordum. İçim rahattı çünkü gün içinde kitap okur bol bol oyun oynardık. Saydığım şeyler dışında ne akşam ne gündüz tv açılmazdı evde.
1 yaşına geldiğinde akranlarının kelime çıkarması dikkatimi çekti.
Ama benim bebeğimde kelime yoktu. Sonra gün geçtikçe sinirli ve agresif olmaya başladı.
Daha sonra bazı insanlardan çok çekinmeye başladı görür görmez ağlıyordu bazen.
Ve insanlardan korktuğunu hissettim içine kapanmaya başladı. Yapma dediğim her şey için sinirlenip ağlama krizi geçiriyordu. Çok şaşkındım çünkü bebeğimle ilgilenen bi anneydim.
Hala sadece babıldıyordu. Mamama babababa.
Bu böyle olmayacak dedim en iyi doktor ve pedagog konuşma terapisti nörolog kim varsa araştırıp hepsiyle görüştüm testler yapıldı.
Hepsinin söylediği şey şu oldu maalesef..
Bebeğinizin motor gelişimi iyi zihinsel hiçbir sıkıntısı yok erken yürüdü, oyun kurar kendisi getir dediğim şeyleri getirir anlar işaret eder. Fakat… O günde gösterdiğim 30dklik ekran çocuğumun karakterini sinirli agresif ve asosyal yapmış.
Çocuğunuz konuşucak evet ama geç konuşucak dediler.
Ben yanlış bişey yaptığımı düşünmüyordum hepimiz ekranla büyüdük vs vs.. Bizim zamanımızda biz eve kapanık değildik. Yeni nesil bebekleri maalesef yalnız. Bu yüzden anneler hayatınızdan ekranı çıkarın. 10dk bile olsa izletmeyin ağlasın gerekirse yemesin.
Doktor bana aç kalsın ama izletmiceksin dedi. Resmen bu aydaki bebeğimin karakterini etkiledim. Benim yüzümden eğer düzeltmezsem ileride tv için ağlayan sinirlenen sabrı olmayan bi çocuk olucak..
Uzun oldu ama umarım dikkate alırsınız..
Pişman olan bir annemizden gelen mesaj. …