DunyamMavi şu an daha 16 aylık oğlum. Ingilizce için özel bir plan belirlemedik biz zaten evde sürekli konuşulduğu için maruz kalıyor ve zamanla öğrenecek. Bizim için öncelikler Türkçe ve Yunanca.
Diğer yorumlarınızı da okudum. Bence üç yaşına kadar beklemenize gerek yok üçüncü dil için. Şu en verimli çağındalar dil öğrenmek için. Bir cocuk aynı anda üçten fazla dil de öğrenebilir ve zorlayıcı olmaz. Zaten öğrendiği dillerden biri aynı zamanda ülkenin dili, yani Türkçe. Etraftan duyuyor her türlü rahatlikla ve erkenden öğrenir. Gerçekten yabancı olan iki dil var biri İngilizce, biri de Kürtçe ( babaanne dede vs akrabalardan duyuyorsa çok da yabancı değil aslında bu dil kulağına). Babası Kürtçe, siz İngilizce , etraftan TV’den vs Türkçe öğrenebilir. Ama size tavsiyem bir kişi iki dili kullanmamalı. Asıl bu riskli ve kafa karıştırıyor. Bence siz sadece İngilizce ile devam etmelisiniz ve kafasında “annem bu dili konuşuyor, bu digerlerinden farklı” diye anlayabilmeli. Siz elmaya bı apple bı elma derseniz çocuğunuz yarın parktaki baska çocuğa “ ben apple yedim” diyip iki dili birbirine karıştırıp bunu cümleyi herkesin anlayacağını sanabilir. Eğer iki dili aynı anda aynı kişi ogretecekse oyun ve aktivite saatleri yaparak tanıştırmak daha mantıklı. Mesela oyun saati hep Türkçe konuşmak, onun dışında günlük hayatınızda hep İngilizce konusmak gibi…