Durusunannesi ya zorlama hani öyle zorlama değil. Onu teşvik etme amaçlı zorladim anlamında dedim. Her istediğini işaret ederek elde edemeyeceğini bilmesi için. 4 yaşına gelip konuşmamış gibi hayati bir durum yazdığımi düşünmüyorum. Her anne gibi endişe ettiğim durumu yazdım. Size normal gelen şey bana başkasına anormal gelebilir kaygilanabiliriz neticede. Mesela 4 aylık bebeğim 6 kilo normal mi diye post acmissiniz. Sizde normal bir şeyi yazmışsınız o zaman sormanıza gerek yok o mantıkla. 3 yasa kadar konuşma normal diye kastedilen cümle kurmadir, kendini ifade edebilmedir. Benimki bilinçli kelime dahi kullanmıyor. Cümleyi geçtim zaten cümle kurmasını beklemiyorum. Hiçbir doktorun 3 yaşına kadar anne desin baba desin yeter dediğini duymadım. Bahsettiğiniz başka bir şey benim ki başka bir şey. Kritik dönemlerde kritik bazı şeylerin yapılabiliyor olması gerekir. Biz buna kayıtsız kalırsak ilerde daha büyük sorunlar olabilir. Endişelenmek yerinde olursa güzeldir. O yüzden acele demeyelim buna, endişe kaygı diyelim. Teşekkür ederim yorumunuz için