ucagustosikibinyirmiuc her yeri salya oluyo memeyle kavga etmekten. Sağa sola sürtüyor çünkü ağzını.
Benim aklıma gaz gelmemişti, yalan yok. Çünkü kendisi de gaz çıkarıyor, hatta kendi gazının sesine uyanıyor falan. Ama ebe söyledikten sonra dikkat ettim. O öyle yaptığı zaman gaz masajı yapıyorum. Bacaklarını hareket ettiriyorum falan. Gaz çıkarıyor. Rahatlıyor, emmeye devam ediyor.
Bebişler gaz çıkarmak için de memeden destek alıyormuş yani.
Van’da devlet hastanesinin ebesiydi gittiğim. Bebek çok ağlıyorsa da direkt emzirme demişti bana. Önce sakinleştir sonra emzir. Ağlarken memeye alma. Yanlış kodlama yapmasın dedi. Eğer çok ağlıyorsa omzuma alıyorum, sakinleşmezse yukarı aşağı hareket ettiriyorum, olmadı yüzü yere bakacak şekilde kucağımda tutuyorum. Sakinleştikten sonra memeye alıyorum, daha iyi emiyor.