Ben de başta mama + meme gittim. Sonra yavaş yavaş mamayı azalttım. Normalde her emzirme sonrası veriyordum, 2 emzirme sonrası, 3 emzirme sonrası diyerek azalttım.
Sağdığımda ya da memeyi sıktığımda sütüm yok gibiydi. Sıktığımda çıkmıyordu, sağdığımda azıcık oluyordu. İki memeden 30 ml anca çıkıyordu, bazen çıkmıyordu bile. Meme bebeğin ağzındayken çıkarıp sıktığımda azıcık süt görüyordum.
İlk ay doktor kontrolünde kilo alımı az diyerek emzirme kliniğine yönlendirdi. Oradaki ebe pozisyona baktı, sorun yok dedi, mememi sıktı, sütün de var sorun yok dedi. Mama sakın verme. Mama verdikçe sütün de azalır dedi. Kilo alımı az dedim, bundan sonra alacaktır, takma kafana dedi. 10 gün sonra tekrar kilosuna baktırdık, günlük 20 grama denk gelecek şekilde kilo almıştı. Ebe de iyi tmaam sıkıntı yok diyip kaydımı kapattı.
Bu arada ben Tomris’in emzirme notlarını okudum. Onunla kendimi motive ettim. Tavsiye ederim. Google’a yazarsanız direkt karşınıza çıkar.