Poyrazinorhaninannesi33 Bir yakınımızın oğlunu anaokuluna kaydetmek için 3000 tl istediler. devlet anaokulu burası. zorunlu eğitim ücretsiz, anaokulu yaşıydı da zaten. Mebi arayıp şikayet kaydı bıraktım. öğrenci ismini vermedim. benim çocuğum değildi, verebilirdim de. kaydı alan kişi isimsiz yapabiliriz dediği için öyle gelişti. bizden ücret isteniyor vermediğimiz için kayıt yaptıramadım dedim . okul aile birliği bağış adı altında gönüllülük esaslı ücret talep edebilir ancak bu zorunlu değildir diyerek okula uyarı yaptılar. Sonra okul bir zaman sonra ön kaydı olan ama kesin kayda gitmeyen kişileri aradı görüşelim dedi, bu ücreti ödemeyeceğimizi söyledik, ilk başta kabul etmemişlerdi sonra kendileri kayıt için çağırdıklarında kaydettiler. Bu arada 3 bin mesele değil, zaten kırtasiye malzemeleri falan aldık fazlası tuttu:) Burada devletin ücretsiz dediği eğitime kayıt için para almaları saçmalık. Ayda 1000 tl 9 ayda 9 bin eder. ödemezseniz okuldan atamayacaklarına göre, verilmesine gerek olduğunu düşünmüyorum yine de milli eğitime sormanızda fayda var. 🌸