bunemeselaa Merhaba anneler çevremde çok çocuk görmediğim için bilmiyorum pek ilk bebeğim. Her bebeğin gelişim süreci farklı biliyorum ama ortalama genel birşey sormak istiyorum 1 yaşında bebekler ne kadar ne söylemesi gerekir ? 3-4 kelime söylemesi yeterli mi mesela ?
Usnac1995 bunemeselaa yani benim ki baba dede mama meme cıss diyor. Bir kaç kerede duuışş dediğini duyduk kuş yani. Ama bilinçli mi diyor bunları bilmiyorum bazen herşeye maamaa diyor bazen gerçekten yemeklere diyor . 11.5 aylık oldu
kayraninannesiiii bunemeselaa 5 6 kelime söylüyor doktorumuz gayet iyi demişti. Baba,dede,gel,kedi, hadi, cici gibi kelimeleri söylüyor.
SevimliHayaletCasper mematiii 2 buçuk aylık ve sadece anne dedi Ne demesi gerekiyor ki 😊 babıldamadır zaten o bilinçli olmuyor o aylarda
-_Esra_- mematiii sadece anne dedi derken o aylarda her bebek anne gibi şeyler söylüyor babıldama dönemi çok normal şaka yaptım deyin dağılalım djdjdjd
mematiii SevimliHayaletCasper yok canım gayet netti ☺️her çocuk bir değildir ve doktorumda normal dedi
bunemeselaa Usnac1995 bizimde öyle 13 aylık oldu bilinçli olarak bu ara yeni yeni anne baba demeye başladı babıldıyor devamlı. Geh dede aba mama diyor. 😇
SevimliHayaletCasper mematiii yo nettirde bilinçli değildir. Benimki de o aylarda söylüyordu ama ses çıkarmak oluyor o 😊
bunemeselaa -_Esra_- bizimde 13 aylık olduk 1 haftadır bilinçli anne baba demeye başladı herkese herşeye geh geh aba diyo 🤦♀️ genel olarak aba gel dede anne baba mama diyor. Çevremde çocuk pek yok o yüzden sormak istedim 😇
Myword mematiii bilinçli söylediği bir şey değildir o her bebek ağlarken veya babıldarken anne diyor ama bizim anne olduğumuzu bilerek demiyor onu :)
menek16 bunemeselaa Yeterli oluyor evet oglum gel, dans, kapattım, kuş, mama, dede, baba ve zora düşünce anne diyor :) genel olarak hayvan seslerini taklit etmeyi seviyor
bunemeselaa menek16 bizim henüz hayvan seslerini taklit etme gibi şeyi olmadı ama benim gülüşümü falan taklit ediyor bide oyun oynarken ses yüksekliğimde değişiklik yapıyorum bazen ooooooo ayyyyh gibi oda ince çıkardığım sesi taklit ediyor. Buda taklit sayılıyor değil mi yaptığım şeyi bazen yapıyor oyuncaklarını nasıl oynaması gerektiğini gösteriyorum peşim sıra yapıyor Buda taklit olmuş oluyor mu ? Henüz hiç hayvan sesi vs yapmadı. Kedi görünce ellerini sallıyor ıyh oyh falan diyor devamlı babıldama halinde
menek16 bunemeselaa evet o da taklit :) oglum annemi her gördüğünde öksürüğünü taklit ediyor :) karga gak köpek hav aslan ğğğ horoz üüü eşek aa yapıyor kedilere aşkı büyük oldugu için asla miyav demez ayyy diye sever içine sokası gelir 😅 13 aylık bende çok taklit yapıyor niye konuşmuyor diye arada pimpirikleniyorum ama normalmiş yogun olarak buuğğğ diye her şeyi soruyor bazen aynı şeyi defalarca anlamadıgında hıı diyor yeni yeni anlayıp tekrar sormadıgında hee demeye basladı 😬
seizetheday bunemeselaa bence yeterli bizimki de 9 10 aylıktan bu yana aynı kelimeleri kullanıyor ama şöyle ki şuan 14 aylık bazen bizim dediğimiz şeyleri tekrarlatıyor ve çıkarmasa da benzer şeyler söylüyor mesela sıcak diyoruz sıyak gibi bir şey söylüyor
bunemeselaa seizetheday bizimde aslında öyle bi ara unutmuştu çok fazla söylemiyor du şimdi devamlı olarak herkese herşeye hayvanlara da dahi geh geh aba diyo 🤣 bilinçli olarak 1 hafta dır anne baba diyo , kısaca gel anne baba dede mama aba diyor nadir nene ve abi birkaç kez dedi unuttu sonra onları da