Narinasya ya çok üzüldüm sizi aşırı korkutmuşlar. birinci çocuğumu tamamen mama ile büyüttüm. şu an yedi yaşında ve çok sağlıklı çok şükür. bana da o zaman demişlerdi ki zekası çok gelişmez, alerjik olur sağlıksız olur. İkinci sınıfa başlayacak ve öğretmeni diyor ki sınıf arkadaşlarından öğrenme düzeyi çok yüksekte o yüzden desteklemeye çalışıyoruz biz de. Üstelik insanların dediği gibi ne alerjik bir bünyeye sahip ne de sürekli hasta oluyor. Anne sütüyle büyümüş arkadaşlarının hepsi kışın hastalıktan başını kaldırmazken benimkisi daha hafif atlatıyor. Elbette bunları mamaya bağlamıyorum. Sadece mamanın zehir olmadığını göstermek için anlatıyorum. Bir çocuğun gelişme düzeyi ne mamayla ne anne sütü ile ilgili bence. Evet elbette anne sütü en doğal besin ama yoklugunda yapacak bir şey yok. Şimdi ikinci bebeğimi büyütüyorum bu bebeğim emiyor. Doymadığını anladığım nadir zamanlar için evde hep mama bulunduruyorum. Ve birinci çocuğumla ikisincisi arasında olağan üstü bir fark göreceğimi sanmıyorum. Neticede anne sütü iksir değil. İksir muamelesi yapılmasına çok kızıyorum. Son zamanlarda çok acayip bir şey türedi. Doktorlar da dahil olmak üzere herkes anne sütüne iksir muamelesi yapıyor ve emzirmeyi aşırı derecede yüceltiyorlar. Önceden altı ay emmesi yeterli denilen bebekler şimdi neredeyse üç yaşına kadar emzirilecek. Emzirmenin aşırı derecede abartıldığını düşünüyorum. Eminimki bundan bir zaman sonra doktorların fikri bu seferde tamamen değişecek ve bir yaşına kadar emzirmeniz yeterli diyecekler. Bence bu konuda bilim dünyası ve doktorlar da kararsız ama en doğal desin anne sütü diye bunu yüceltmekten geri duramıyorlar.