Birdurummuvar bence siz kesinlikle iyi degilsiniz. Akil tutulmasi yasiyorum. Duygularini ifade edemeyen bir cocugun vurma davranisini yetiskinlikte oldurme potansiyeline donusmesini soyleyip bir de israrla bu inanilmaz seyi savunuyorsunuz! Cocuk surekli siddet goruyorsa , ailesi tarafindan sevilmiyorsa, deger gormuyorsa , ayrilik yasadiysa ve buna benzer bir cok travmali bir cocukluk gecirdiyse evet buyudugunde sinirlerine hakim olamayan, siddete meyilli hatta cimayete varan durumlar gorulebilir. Ama siz burda kalkip ofke kontrolunu saglayamadigi icin ifade bicimi olarak vurmayi secmis cocugu bu potansiyele sahipmis gibi gosteremezsiniz! Benim yorumlarimi birlestirip celismisim gibi de gosteremezsiniz cunku acik net sekilde ne anlatmak istedigim ortada. Ama sizin anlama kapasitenizde sorun olacak ki israrla savunu icindesiniz. Detaylandirayim; bir cocugun beyin gelisimi 18 yasa kadar devam eder. Ofkesine hakim olma, iradeli davranma, mantikli dusunme gibi beceriler uzun yillar sonra gelisecek olan beyin merkeziule ilgili konular. O nedenle bir cocugu yetiskinle kiyaslayamadiginiz gibi, yetiskin gibi tepki vermesini de bekleyemezsiniz. Vurma davranisi sergileyen bir cocuk icin ne yapilabilir, pedagojiyr uygun bicimiyle yukarida izah ettim. Kendi coxugumdan da ornek vereyim; bizim evimizde siddetin ş si olmaz. Hatta oyle ki tv de siddet iceren programlar acilmaz. Meslegimle dogrudan orantili olmasina ragmen haber asla izleyemem etkilenmesin diye. İnternetten okuyarak takip ederim. Ailelerimiz arasinda da sevgiyle buyuyen bir cocuk. Ama gel gor ki, bir donem vurma davranisi sergiledi. Uzman, son derece normal ve gecici oldugunu soyledi. Gercektende geldi gecti. O donemde ben ogluma vurmanin iyi bir sey olmadigini soyleyerek, vurmak yerine sundugum alternatiflerle yol gosterdim. Simdi benim sevgi pitiricigi oglumun katil olma potansiyeli mi var sizin o inanilmaz tezinize gore 😁 ha bu arada ogluma vuran cocuklar da oldu. Ben her iki vocugun gelisimsel surecini, psikolojisini dusunerek yaklastim her zaman. Cocuk okuryazari olmak, cocuk dunyasini anlamak dilegiyle… İyi gunler