Gözlemlerimi paylasabilirim çocuğum vuran bir çocuk hiç olmadı meyilsizmiydi doğru muydu yöntemlerim bilmiyorum.
1.Ailede şiddet varsa yani sürekli öfkeli bir anne sürekli öfkeli bir baba ve günah keçisi bir çocuk.O çocuk mutlaka ona yönelen o içindeki öfkeyi bı yere yansıtacaktir.
2.Asiri engellenmiş çocuk.Hayirci anne babalar çocukta öfkeye sebep oluyor.
3.Birine vurduğunda aşırı tepki veren anne babaların çocukları da devam ettiriyor davranışı .Çünkü belki de ilgi çekmek amacı ve bunu iyi veya kötü başarmış oluyor.Bu yüzden devam ettiriyor.
4.Yapma,vurma ,sen hep böyle yapıyorsun bir daha seni bir yere götürmeyecegim gibi direkt cezalandirici suçlayıcı iletişime geçmek .Çocuk açıklayıcı bir biçimde anlatildiginda ve empati duygusu beslendiğinde(,Bu uzun zaman da alabilir .)zaman iicnde vazgececektir.
5.Cocuklar duygu kontrolü gelişimi tamamlanmadığı için böyle davranışlar gösterebilir.Sabirla iletişim kurarak, konuşarak ,çocuga birşeyi istemediginde karşı tarafa vurmak yerine ben istemiyorum, ben bunu sevmiyorum gibi cümlelerle iletişim kurması öğretilebilir.