Arkadaşlar çocukların belli şeyleri yapması için belli aralıklar vardır. Mesela yürümesi 7-8 aylıktan 18 aya kadar olabilir ve bu normaldir. Erken yürüyenler veya konuşanlar zeki değil, geç olanlar da aptal değildir. Bazı bebekler (genelde genetik) bazı şeyleri önce yaparken bazıları da başka şeyi önde yapar. Mesela dünyanın en zeki insanlarından sayılan Einstein çocukken aptal sanılmış. Çok geç konuşmuş vs.
Çocuklarınızı lütfen etiketlemeyin. Düzenli takiplerde normalden sapma varsa ysşı ilerledikçe anlaşılır ve yönlendirilirsiniz. Çocukları da zekaları için övmeyin. Çabaları için övün diyor uzmanlar. Yapılan çalışmalara göre çabası övülenler çok daha başarılı oluyormuş.