Mercece12 Kelime harici oğlum da 1 yaş öncesi benzer şekilde hem Türkçe hem İngilizce (Bilingual evde büyüyor, eşim yabancı) komutları alıyordu, konuştuklarımızı anlamaya başladığını farketmiştik. Kaç yaşındasın dediğimizde parmağı ile 1 gösterirdi 11-12 aylıkken. 10 aylıkken yürüdü. 1 yaş öncesi Türkçe-İngilizce karışık sorduğumuzda bile tüm uzuvlarını gösterir, komutların çoğunu yapardı. Türkçe dolabı aç derdim açardı, sonra İngilizce şu oyuncağını getir derdim getirirdi ama doğru dürüst kelimesi olmadığı için hiç üstün zekalı falan olabileceğiniz düşünmedik 😅 Erken yürüme, tırmanma falan hepsi vardı ama motor beceriler bildiğim kadarıyla bunlar zeka belirtisi değil, komut alması falan düşününce olabilir zeka belirtisi olabilir ama.