Senayy Erken. Ek gıdaya geçiş zaten tadımla başlar. 6. Ayda alerji deneme yanılma yapılır basit sebze ve meyvelerle (patates,havuç,kabak,şeftali,armut vb tropikal meyve ve sebzeler daha sonradır deneme yanılma ). Hangi gıdaya alerjisi var hangisine yok bunlar öğrenilir binevi. 7. Aya geçince gözlemlediginiz alerji yapmayan gıdalarla sebze ve meyve püresi çorbalar yapılır. Gerekli olursa kahvaltı öğünü eklenir. 1 yaşına kadar ana öğün anne sütü yoksa formül mamadır. Ek gıda bir çay bardağının yarısı kadar alması yeterlidir gün içinde. Mesela 6. Ayda tavuk suyu et filan verilmez 8. Ayda veya sonuna doğru başlanır. Bu ayrımlar sebzelerin ve meyvelerin hepsi sindirim sistemiyle alakalı olduğu içindir. Neden domates çilek ve yumurta beyazı bakla hemen verilmiyor her şeyin zamanı olduğu için. Alerji gibi lanet hastalıklar olduğu için. Tadım için 6. Aydır 7. Ay tam anlamıyla ek gıdaya geçiştir. Siz bilirsiniz ben dünyanın uyguladığı ve sağlık bakanlıgının önerdiğini sizlere iletiyorum. Uygulayıp uygulamamak herkesin kendi seçiminde. Doğrusu bu dünya da kabul gören. İyi günler