Sınıf öğretmeniyim. Bırakın 1 seneyi 1 ay bile o kadar önemli ki bu yaşlarda. Ne kadar geç verirseniz o kadar iyi. Bu arada 3 günde nasıl anladı diyorsunuz ama inanın çocuğun oturup kalkmasından, çanta takmasından, konuşmasından, arkadaşlarına davranışlarından anlıyoruz.
Benim sınıfımda 5 tane sınıf tekrarı vardı. 4′ü erken başlamıştı okula, adapte olamadı ve mecburen sınıfta kaldılar. (1 tanesi hastalıktan devam edemedi.) O daha büyük travma çocuklarda.
Geçen sene 1. Sınıfa başlayan bir öğrencimiz var okulda. Çocuk çift haneli sayılarda toplama çıkarma yapıyor ama sosyalleşemiyor. Çünkü bebek daha. Fiziksel olarak da küçük kalıyor arkadaşlarından. Anasınıfı öğretmeni yapabileceğini düşünmüştü, çocuk yapıyor ama zorlanıyor.