Evamm001 hedefimi belirlerim önce.. eğer ne istediğimi bilirsem yolumu bi şekilde bulur varırım.. misal Altın seviyorumdur 1 gr alacağım gibi basit hedefler belirlerim kendime.. sonra nasıl alabilirim bunu.. parasını nasıl toplayabilirim gibi gibi alternatifler türetirim.bu süreç belki 2 hafta olur belki 2 ay sürer ama ben o 1 gr mı almış olurum. Sonra gelsin bir sonraki hedef.. böyle böyle artar gider kesem..
Evamm001 bazı banka şubelerinin çocuk hesabı açtığını duydum mesela vakıf açıyormuş ama bankanın her şubesi açmıyormuş bir kaç yere sormak lazımmış halktan açan çok duydum. Ben minik kavanoz da madeni paraları topluyor bankamatik alacak şekilde oldukça tümletiyorum gidip bankamatikten hesabıma atıp mobil olarak döviz veya emtia ya dönüştürüyorum. ₺ de tutmayı doğru bulmuyorum eskiden hep ₺ de dudurdu harcamazdım ama artmazdı da.. şimdi bekletmiyorum misal 50 ₺ oldu hemen marketten tümletip hesaba atıyorum mesai saatleri içinde de allım yapıyorum.. küçük tutarlarla 0.01 gr Altın 1 $ 1€ 1£ her ne seçerseniz alım yapabiliyorsunuz makas farkı çok oluyor ama uzun vadede tuttuğum için önemsemiyorum. Döviz bürosu yakınımda olsa gider ordan fiziki alım yapardım fiziki olunca dokunup izlemek çok motive ediyor biriktirdikçe daha çok biriktiresi geliyor insanın..