Evamm001 bireysel emeklilik sistemi. Sizin veya eşinizin banka hesabından bebeğinizin kimliği ile oluşturabilirsiniz. Her bankada var. En güzel yani da devlet katkılı olması. Aylık %30 devlet katkısı ekleniyor birikimlerinize. Yani aiz 100 tl atıyorsanız 30 tl de devlet katkısı ekleniyor hesaba AMA devlet katkısını almak için en az 3 yıl birikim yapmanız gerekiyor. 3 yılın sonunda da kademeli alınıyor mesela 3 yıldan sonra çıkarsanız ana paranın tamamı+ devlet katkısının %5 i, 5 yıl sonra çıkarsanız ana paranın tamamı+devlet katkısının %10 u, 10 yıl sonra çıkarsanız hem ana paranın hem devlet katkısının tamamını alabilirsiniz. (Yğzdelikler tam olarak böyle değil. Hatırlamadığım için örnek olarak yazdım) Yatırdığınız ana paranızı zaten ne zaman çıkarsanız çıkın alabiliyorsunuz.