Baharyagmurux benim büyük kızım 2 yaşına 1 hafta kala söyledi tuvalaetini. Ama gece bezi 3,5 yaşında bırakabildik. Bem o dönemde hamileydim, doktorumuz kendini zorlama gece 6 yaşına kadar bez takabilirsin ama sadece adına bez değil gece kulotu de demişti. Sonra kendi kalkmaya başlayınca bıraktım bez takmayı. Küçük de 23 aylık 1 haftadır söylüyor ama ona da hala gece takıyorum.
Ben kızlar 1 yaşından beri her tuvalete gittiğimde çişim geldi. Çişi tuvalete yapıyıruz. Kalamızı buraya yapıyoruz anlattım. Küçük tabii ablaya da özendiğinden ve yetişmeye çalıştığından daha erken öğrendi. Ama çocuğun önünde bir örnek görmesi önemli. İçselleştirmesi lazım oluyı. Bir de ilk zamanlar tutamamaları normal. Stres de yapıyor olabilir evden çıkınca. Yolda çok sıkışıyorsa kenara biryere yaptırıverin ne olacak. En azından tutabildiğini görür güveni gelir. Bir de yakın mesafede yük olur tabii ama, biryerlere giderken için portatif klozet almıştık. Baya işimizi görüyordu.