Merhabalar oglum 22 aylik dedigimiz herseyi anliyor yapiyor ama konuşmuyor sadece bu ve aba kelimelerini herseye herkese söylüyor.yemek yerken nemnemnem namnamnam diyor birsey istemediginde basini iki yana salliyor.istedigi birseyi anlatma cabasi var isaret ederek anlatmaya calisiyor yada elimizden tutup goturuyor adina bakiyor.kitaplardan mesela kediyi goster dedigimde gosteriyor nasil ses cikarir dedigimde bana bakiyo miyav diyorum soylemeye calisiyo sonra kitabi götürüyor.arabalariyla oynarken vinvin gibi ses cikariyor mamama bababa gibi sesler tak tak demeye calisiyor bide vak vak ama onu da gak gak olarak soyluyor.konusmuyor diye endiselenmelimiyim cok tereddut ediyorum konusmuyor diye 34 haftalik dogdu ve iki haftada kuvezde kaldi prematüre dogdu yani