Tseyma Merhaba bebeğim biraz ağlak huzursuz 3 aylık. Kesin olan tek şeyi aksam 9 civarı gece uykusuna geçtiği. Uykusu gelip uyutulmadığında ise çok ağlayan bir bebek. Neyse zaten hep bebeğime göre yasıyorum ama bugün dışarıda yemek yedik arkadaşlarla ve kahveye cagırdılar derken gece saat 11 oldu bebeğim 9.30 da uyuyup arabada 10 da uyandı falan arabada cok ağladı uykusundan uyuyamadı da. Velhasıl eve geldik ancak 12 yi geçe uyuyabildi ve ben kendimi suclu hissettim. Cocugun rutini belli ona göre davranmadımve çok huzursuzlandı ağladı. Kendi keyfim için arabada ışıkla dikkatini dağıtmaya calıstım falan kısaca su an kendimi suçluorum tamamen bebeğe göre davranmalıydım diye ama gerçekten bunu da 1 kez yaptım. Çok mu takıntılıyım rutini konusunda? Sizler aynı durumda ne yapardınız
bal_cocuk Tseyma bu kadar takılma sen saati gelince yine uyut araba da uyusun tatildeyken uyutup arabasına koyuyordum ben gece gec saatlere kadar dısarıda kalırdım. Şimdide bi durum olsa yine saatinde uyuturum hayatıma devam ederim. Bebeğim de gayet saglıklı
EnesiinannesiAysel Tseyma HAYIR! Benden tavsiye tabikide ben cok pipirikci biriym hep senin gibi yaptim hic biryere cikmadim evde dura dura canim sıkılınca eşimle kavga etmeye başladım tabi bebek içinde iyi biley değil sosyaleşmesi lazım heryerde uyuması lazım hem ona hem sana iyi gelicek bu ama çok sükür bunu yendik hiç kafaya takmayıp dışarı cıktım uykusu geldiğinde bebek arabasında gürültüden yzaklaşıp hafif gürültülü yerlerde uyutum ondan sonra keyfme. baktım buna alıştı bebeğim 8aylık artık çok rahatım herkez diyordu çok rutin kovalama sadece sende çocuk yok sonra sen cekeceksin derdini yapma o zaten büyüor annesi mutlu ise ama işte annelik bunları aşmam 5-6aya kdr evde hep durduk aman uyku vakti geldi cıkmıyım aman üşür aman çok sıcak bunlara sakın takılma Mutlu bebek olmasını istiyorsan sosyaleştir ve duua et her uyku geçişinde duua🤲🏻👍🏻
Mervew Tseyma çevreden bende çok tepki alıyorum. Tavuk gibi dokuzda evde ne işin var diye. Ama ben rutinleri oturttum oğlum 17 aylık olmak üzere evde duşunu aldırmadan uyutmam. Buna eşimde destek tabi. Zorluğu var mı var ama arkadaşlarla gezme ayda yılda bir bunun için düzeni bozamam. Oğlum dokuz buçukta uyuduktan sonra gece bana kaliyor. Eşimle rahatla TV izliyoruz sohbet ediyoruz. Özbakim duş hepsini rahatla yapıp kendime vakit ayırıyorum. Ve her bebek farklıdır ben biraz rahat davransam oğlumun uyku düzeni iki üç gün bozuluyor ve bana bir gece yaptığım kaçamak eziyet oluyor. Gece uyutup eşime bırakıp çıkıyorum ben arkadaslarimla bir yaşından sonra düzeni iyice oturdu gece uyanmiyor pek.
duyguallibayer Tseyma benim bebegim 1 yasinda ben yanima yatirarak uyuttugum icin asla disarda uyumaz. Zaten done done uyumayi seviyor o yuzden yatak disinda bi yerde uyumuyor bi sekilde uyutup pusete yatirsam bile hemen uyaniyor. Her bebek farkli kimisi de misil misil uyur pusetinde yani alistirmak da var ama bebegin huyu da onemli. ben genelde rahat rahat uyumasi ve duzeninin kacmamasi icin uyku saatinde evde olmaya calisiyorum ama arada bir tabiki gec kaldigimiz oluyor robot degiliz sonucta insaniz. Arada olur oyle yani bu kadar takmayin genel olarak bir duzeni rutini varsa ara sira gecikmekten esnemekten zarar gelmez. Kendinizi strese sokmayin.
Beyhan_masal88 Bu kadar takıntılı olma :) benimde bebeğim 3 aylık arabada uyuyor dışarı çıkınca ay ay değişiyor huyları mesela 3. Aya girdik gündüz de zulmediyor bana gece de tam düzene girmediler ondan oluyor
Tseyma bal_cocuk arabada veya dışarıda uyusa dediğinizi yapardım zaten ama yazdığım gibi arabada yarım saat uyudu ve uyandı
EnesiinannesiAysel Tseyma 1-2-3öyle yapcak sonra alışıcak imkanın varsa bebek arabasında uyut mesela dışarıdasın saat9yaklaşıyo uzaklaş sütünü ver piş pişle veya ne yapıyorsan içi ferah tut gezdir bebek arabayla bir kaç tur bekle uyur uyumasza son durum eve gidersin ama hep böyle dene ki alışsın elbet bir gün alışıcak
bal_cocuk EnesiinannesiAysel bugün doktoruma da söyledim. Cocuk büyütürken örnek aldıgım insanlar çingeneler. Onların cocukları cıplak ayak yaz kış diyorum benim cocugumda üşümez. Yere düşen oyuncagını alır veririm takılmam. Öyle rutinde rutin demem sokaklarda sürtüyoruz😂 inan bugün doktorumun söylediklerni duysan gelisimi icin öyle mutlu oldum ki. Büyük iyilik yapmısısnız kendinize 🙏
Zeyneppppp EnesiinannesiAysel ay en dedginizi yapmak istiyorum.ama kızım ne bebek arabasında nede normal arabada uyumuyor. Sadece beşiğini istiyor. 2 defa denedim kayınvalidem evine gttim sadece 5 dk durdu uykusu vardı dye çığlık kıyamet ağladı. Eve geldik emip hemen uyudu . Bizde 3 ayligiz. Bir 3 ayı daha gözden çıkardım snra zateb havalar soğuyor 🤦🤦 oğlumda aynı kızım gibiydi hiç bı yere gdemiyorduk ama oğlum arabada uyuyordu kızım hiç uyumuyir. Neyse oğlum emeklemeye başlayınca bseyler yapmaya başladık. Gerçekten o kadar zor ki evin jcinde delirmeme ramak kaldı.resmenn. eşimde sürekli iş için bı yerlere gdiyor 2 çocukla eve tikilip kaldık ya
bal_cocuk EnesiinannesiAysel alışınca cok güzel uyuyorlar ben uyutup konsere gittim mısıl mısılda uyudu😂
EnesiinannesiAysel bal_cocuk Vallahi büyük iylik keşke dışarıdaki insanları daha önce takıp dediklerini yapsaymışım Çok rutin kovaladım herşeyini tam yaptım tam emzirme tam tmiz kıyafet tam tüm hayati ben çekiyorum kahrını gerçekten akışına bırakıp eski zamanda gibi sosyaleşip büyütmek lazım ve şu 3güm kuraları miş o aylıken onu yemezmiş onları da takmıyorum enes 8aylık HERŞEY yiyor çok şükür hiç bir alerji yok o varsa var zaten yoksa yok ilaa cıkıcak 😁
EnesiinannesiAysel Mervew Tabi herkez özgür isteiği gibi yapar bende oğlumu duş alırmadan uyutmam EVDE’iken zaten yz olduğu için haftada bir cıkıyorsak ozaman olur böyle bir şey uyur benim ki çok dakin zaten4/5aylıktan beri geceleri uyanmaz bende uyandırmam 5/6sabah kalkıp emziriyorum uyuyo herkez kendi cocugunu biliyo ona göre davransın akıl istedikten sonra biri bende tavsiye ettim rahat olmassı için
bal_cocuk EnesiinannesiAysel aynen öyle benimkisi de 7 bucuk aylık herşeyi ver yiyor hemse çiğneyerek. Keyfinize bakın siz ne kadae mutluysanız bebeğinizde o kadar mutlu. Varsın kıyafeti kirli olsun ama sizden az ilgi görmesin ben bazen ne ev ne yemek hic oralı bile olmuyorum. Önceligim bebeğim onunla keyifli vakit gecirmek ya da kendi keyfim
Mervew EnesiinannesiAysel mutlu anne mutlu bebek anne nasıl iyi hissediyorsa öyle yapmalı. Biz eşimle iki yengeç burcu olarak evde takılmayı çok seviyoruz bizim için o yüzden rutinler bizi zorlamadi. Ben de rahat bir insan olamıyorum maalesef bir de eş ile tencere kapak misali iki pimpirikli birbirimizi bulmusuz . Oğluşum da tabi rutinlere deli gibi bağlı böyle anadan böyle babadan rahat çocuk olmazdi zaten.🙂
Patron1bebeginannesi Tseyma olmuş bir kere boşver. Ben uyku konusunda bebeğe göre hareket ediyorum düzeni bir bozuldu mu toparlaması zor oluyor, max 10a kadar durur max, o saate kadar işimi hallederim. Ama üzmeyin kendinizi yani böyle oldu diye kötü anne değilsiniz
Tseyma Patron1bebeginannesi katılıyorum açıkcqsı kendime uydurma niyetinde değilim uyumlu bi çocuk değil kolay biri olsa yapayım ama değil :) ona uymak en mantıklısı teşekkürler
Neslihankurt Benimde oğlum şuan 9 aylık akşam 9 dedi mi mızıklamaya başlıyor gece uykusuna geçmek istiyor bizde eşimle veya arkadaşlarımla dışarı çıkıcaksak uyku saatinden 1 saat önce kayınvalideme veya anneme bırakıyorum öyle dışarı çıkıyorum yoksa dışarda illa uyanıyor sonra saati geçti diye tüm gece uyumuyor onu anladığımdan beri düzenini bozmuyorum ona göre Hareket ediyorum ☺️
EnesiinannesiAysel Zeyneppppp En dogrusunu sen bilirsin tabii her bebek farklidir ama benim golum oleydi sadece evde rahat ediyorduk ta ki6aydan sonra normal duzene girdi cok sukur onu uyutma sekilini bukuyoruz disaridada zamnla rahatlarsin inshallah