Sinirlimom @[silindi] "#p27025169 pardon bir şey soracağım siz bu uygulamada moderatör gibi biri misiniz yoksa kendiniz bu ismi alıp amme hizmeti mi veriyorsunuz?????
[silindi] Sinirlimom moderatör değilim, burada bulunuş amacımı “Dinî sorular üzerine” başlıklı postumda açıkladım ama sizin için tekrar kısaca izah edeyim: 10 yıldır Kur’an kursu öğreticisi olarak görev yapıyorum, burada çok fazla dinî soru sorulduğunu gördüm ve çok fazla yanlış bilgilendirme yapıldığına şahit oldum. Kendimi dinî anlamda mesul hissettim ve ilmimin zekatını vermek adına gönüllü olarak burada sorusu olanlara yardımcı oluyorum. Görev teyidim bizzat moderatörler tarafından yapıldı. Bir yıldır forumda meslekî kimliğimle bulunuyorum ve açıklanmayı gerektiren durumları titizlikle açıklamaya gayret ediyorum 🌺
FmBetull [silindi] Buraya her girdiğimde daha da şok olarak çıkıyorum.Burda artık ekonomik kriz mülteci sorunu kadın hakları da dahil hepsi ama hepsi sadece bi algı oluşturma çabası peşinde.İnanın çok üzülüyorum hemen hemen herkes aynı düşüncede ve düşmanlık besledikleri şey islam dini farkında bile değiller belkide.
aryig FmBetull belki de düşmanlık besledikleri islam değildir de İslamı bu şekilde göstermeye çalışanlardır. Hani şey vardı bilir misiniz? “Gerçek islam bu değil” işte öyle…
FmBetull aryig Dediğiniz şey doğru olabilir ama kesinlikle bu postun onunla alakası yok postun amacı bariz belli.Evet günümüzde dini kullanan suistimal eden bir çok kişi ve kurum olabilir fakat kurunun yanında yaşta yanıyor ve toplum islamdan onu geçtim inanmayabilir ahlaki değerlerimizden öyle uzaklaşıyorlar ki evlatlarım için korkuyorum.
Zeynpoyku aryig gerçek müslüman da bu değil. Gerçek müslüman Allah’ın selamını kendi eğlencesşne göre yorumlamaz.
Yasirefeninannesi Momyofthesun kafayı Araplara düşmanlıkla bozmussunuz Kuran’da geçen şeylere düşmanlık nedir hiçmi ahireti azaplari düşünmüyorsunuz yazık halinize
Zeynpoyku Yasirefeninannesi Rabbim böyle insanalra hidayet nasip etsin. 40 bin insan vefat etti azcık ibret almak nasip olmamış
aybikreis Yasirefeninannesi Ahiretle dinle imanla Arapların ne ilgisi var? Arap=müslüman diye kafanızda kodladıysanız çok yanlış yapmışsınız. Biz kendimize ait olanla Arap sevici olmadan yaşamak istiyoruz çünkü niye biliyor musunuz, TÜRK’ÜZ ☺ Neden Araplara, Arapça’ya onların yaşam tarzına özenelim ki? Araplar Türklere özgü olan bir şeye özenip hayatına dahil ediyorlar mıdır sizce? Bu bilgisizlik özentilik, ne kadar Arap o kadar Müslüman anlayışını bitirmek üzere, saygılar
Ozlem2904 Sinirlimom benim hangi dili nasıl konuştuğum ne seni ne başkasını ilgilendiriyor. Kendi özgür iradem var sizin gibilerin kaliplarina sigmak gibi bir tasam yok. İster günaydın derim ister hayırlı sabahlar ister selamünaleyküm ister goodmorning. Bu tamamen bana kalmış.
aryig FmBetull ben de haberlerde bugün gördüm arkadaşın da bugün karşısına çıktığını ve öyle başlık açtığını düşünüyorum art niyetli olduğunu şahsen düşünmüyorum. Çocuğumun geleceğinden ben de korkuyorum dinsizlikten falan değil de ahlaki değerleri çökmüş bir toplumun içinde yer alacak olmasından maalesef.
Sinirlimom Yasirefeninannesi niye ediyim ki ben tc yaşamaktan türkçe konuşmaktan gayet memnunum. Beğenmeyen varsa kapı orda, herkese açık olduğu gibi gidene de açık 😏
Ozlem2904 Sinirlimom o zaman amme hizmeti yerine keşke kamu hizmeti diye yazmissiniz. Bu kadar derin Türk Dili hassasiyetleriniz varsa.
Zeynpoyku Pnarrrizgua müslüman bir ansana selamun aleyküm demek ne kadar ağır geliyor. Oysa meali Allah’ın selamı üzerine olsun. Ama siz ayrıştırma yapıyorsunuz. Müslüman bir ülkede yaşıyoruz ve diyanet işleri başkanı olarak bu şekilde teşvik de bulunmak çok güzel istersen verme sen, o şekilde selam zorunlu değil tamamen bu senin imanın ile alakalı. Bunu dalgaya alarak saçma sapan selamın meali ile Türkçülüğü savunmasın tepki çekersin. Hepiniz Türküz. Ama Allahın emir ve yasakları kuranı kerim e arapça olarak indiği için selamı da arapça bu kadar basit biz Türk düşmanı değiliz ama siz din düşmanlığı yapıyorsunuz
Zehrakizim06 Zeynpoyku o kadar haklisinizki islami değerler artık bizlere ağır geliyor Rabbim doğru yoldan saptırmasin en çokta evladımdan korkuyorum ya iyi bi müslüman olarak yetistiremezsem bu ülke şartlarında diye ben burayı annelerin birbirine annelik hakkında bilgi paylaşımı yaptığını düşünerekten kullanıyorum fakat gördüm ki bunlardan daha çok farklı konular dönüyor işe gelmeyen bisey soyleyincede yallah arabistana diyorlar Allahım hidayet versin hepimize iyce azıttık
Sinirlimom Ozlem2904 bunu ironi olarak yazdığımın bile farkında değilsin ya ne diyim ki. Amme arapça , hanımefendi de din görevlisi yazmış adını HANİ İRONİ YA ahahahahahaha bunu sosyal çevremde anlatsam beni kınarlar senin gibi biriyle muhattap olduğum için. Ayrıca ve ayrıca zaten konuşmamın en başında da konuştuğun her şey türkçe mi diye sormuştum. Cahille savaşamazsın
aryig Zeynpoyku ben arkadaşın yazdığı şeye cevaben söyledim kimsenin İslam dinine bir düşmanlığı yok düşmanlık onu kendilerine göre göstermeye çalışanlara diyerek siz gerçek Müslüman demişsiniz de anlayamadım ne alaka…
Dolores Ali erbaşın alacağı ikramiyeyi, emekli maaşını, diyanete ayrılan bütçeyi vs vs konuşmayalım fark etmeyelim diye böyle abidik gubudik laflar ortaya atılıyor, bizim tez canlı milletimiz de hemen kanıyor, hemen tartışmaya atlıyor. Aferin, devam ….
RainOverMe Ozlem2904 osmanlıda aydınlar fransızca arapça farsça gibi bir çok dili biliyordu. Türkçede karşılıgı olmayan kelimeleri Başka dillerden anlam bakımından aldılar, yani gerçek Türkçe kelimelerle yeni kelimeler türettiler. Bir nevi çevirisini dilimize uyarladılar. Çok çok uzun konu en basit bu şekilde yazabildim. Öncesinde olmamasının nedeni de bu. Sadeleşme çabalarıyla günden güne yeni kelimelerimiz oldu. Hatta bazı kelimeler o kadar yerleşmişti ki ya da tam karşılıgı olmafıgı ıcın onlrı oldugu gıbı kullanmaya devam ettiler. Bu Türkçeleştirme çabası halen devam ediyor doğalgaza yer gazı petrole yer yağı selfie ye öz çekim… tutar tutmaz tutarsa amenna tutmazsa da yapacak bır sey yok ama calısmalar devam edıyor. Otobüstü sanırım oturgaçlı götürgeç ismini bulmuslr tutmadı ve halen otobus dıyoruz🤗