Ebrusngl 54 günlük bebeğim var memeyi çok az emiyor. Sütüm oldukça iyi göğsüm tam şiş olmasa bile sağdığımda 90-100cc süt geliyor. Dolu olduğunda 160-170cc geliyor. Ama bebeğim 5 maksimum 10 dakika emiyor sonra geri çekiyor kendisini ya uyuyor ya da uyumasa da istemiyor ağlıyor memede. Ben de doymuyor diye günde 2-3 kere mama veriyorum meme verdikten sonra 30-60 cc kadar. Bunu nasıl toparlayabilirim emme süresini ne yapıp uzatabilirim? Lütfen yardımcı olun. Sütüm varken emzirememek çok üzüyor beni
Eda1414 Ebrusngl 5 dakika emmesi zaten yeterli bir süre fazla emen bebek sadece genelde süt bitikten sonra meme de vakit geçiren bebek oluyor
Kitapkokusu Ebrusngl Mamayı nasıl içiyor? Yani içerken bir sıkıntı oluyor mu? Sütünüz çok güzel maşallah mama vermeyi bırakmanız lazım. Biberon ucu akışı göğüs ucundan daha fazla geldiği için bu belki sorun çıkarabilir size. 10 dk aslında normal sayılır, emerken yorulur yada uyuyakalabilir bırakır bunda da sorun yok. Kilo alımı güzelse ek desteğe ihtiyaç olmaz.
MelisasMom Ebrusngl mama yerine sağın verin bence de çok sütünüz varsa birde emme süresi değilde meme emdikten sonra huzurlu ise uyuyorsa zaten doymuştur sütünüz yetiyordur bence benim kızımda doyduğu an bırakır devam etmez hiç bir şekilde
Ebrusngl Eda1414 sağlık ocağındaki ebe yarım saat emzir deyip duruyor doğduğundan beri yarım saat hiç emmiyor oğlum. En fazla 15 -20 dakika emdiği oluyor oda nadir. O öyle dedikçe ben de geriyorum sürekli. İlk ay kilo alımı iyiydi aslında 9unda 2. Ay kontrolümüz var. Bakalım şimdi nasıl
Ebrusngl Eda1414 sağıyorum da sütümü göğsümü boşaltıp rahatlatmak için. Bu defa çevredeki teyzeler sütün doyurmuyordur deyip duruyor. Aslında sağıp dolaba koyunca sütüm kaymaklanıyor bu sütümün yağlı olduğunu yaradığını göstermez mi
Ebrusngl Kitapkokusu bazen mamayı da istemiyor. Sütümü sağdığımda biberonla onu da istemeyebiliyor. Yani kilosuna göre 30cc mama az aslında ama basen onu bile içmiyor. Ya da sütünü sağıyorum 60cc onu veriyorum onu da içmiyor. Derdi mememle değil sanırım bebeğimin iştahı yok. Öyle olabilir mi acaba
Ebrusngl MelisasMom kolik bir bebeğim var bazen ağlama krizlerine giriyor geçen acile gittik sırf budan dolayı saatlerce uyumadı. Acilde kan şekerine baktılar gayet iyi dediler mama falan vermemiştim o zamana kadar hiç. Psikolojim bozuldu artık doymuyor mu diye düşünmekten
Eda1414 Ebrusngl 54 günlük bebek zaten ne yarım saatte bir emzir gerek yokki zaten sürekli o açıklığında memeyi isteyecek
Eda1414 Ebrusngl lütfen çevredeki insanların dediklerine bakmayın çocuk sızım çocuğunuz kimseyi ilgilendirmez
Kitapkokusu Ebrusngl Siz önce mamayı vermeyin bırakın bence 10 dk bile olsa emmesi yeter 2. Ay kontrole gittiğiniz zamanda bunu konuşursunuz. Ebe yarım saat emsin demiş ama yarım saatte uzun her bebek o kadar emmez.
YaseminAsel Ebrusngl benim normalde bebeğim doğduğundan itibaren dört aya kadar hep memede bir saate yakın durdu bazen geçirdi bile. Onun dışında emmede falan ısrar ederse durmazsa yürüyerek emziriyordum şimdi beş buçuk aylık bazen inadı tutuyor çekip çekip bırakıyor memeyi ayakta yürüyerek emziriyorum ya da yatağa uzanıyorum yanıma yatırıp emziriyorum kendisi rahat hareket ettiriyor elini kolunu. Gaz sancısı olduğunda pilates topunun üzerinde emzirdim bel ağrıtıcı ama onun için katlanıyorsun
Ebrusngl YaseminAsel inanın ayakta emzirmek, duşta, zıplayarak, oynayarak, okşayarak, aşağı yukarı squat pozisyonunda yani aklınıza gelen tüm yöntemleri denedim ama 10 dakikadan fazla tutmuyor istemiyor
Ebrusngl Eda1414 yarım saatte bir emmiyor işte. Kendisi ne zaman isterse o zaman emiyor. Bazen 45dk da bir bazen 2 saatte bir. Mama yapıp verdiğimde de içmek istemediğinde içmiyor zaten. Yani mamayı/ biberonu bayılarak emip memede durmuyor değil. Ne bileyim sürekli bilir kişi teyzeler sütün yaramıyor demek ki. Doymaz bı çocuk en az şu kadar emmesi gerek va diyorlar. Zaten üzülüyorum bir de öyle olunca hepten moralim bozuluyor
YaseminAsel Ebrusngl belki de doyuyordur sütünüz tazyikli mi acaba emme aralarındaki süre ne kadar sık sık emiyorsa acıkmıyordur belki. Aklıma başka bir şey gelmiyor
Ebrusngl Lunaaaaa sütümü sağıyorum elbette hem dolapta hem buzlukta sağılmış sütlerim var. Ancak 2 haftadır şehir dışında annemlerin yanındayım burada çocuk birkaç gün huzursuzlandı çok ağladı hatta acile götürdük film çekildi ve aşırı gaz çıktı filminde zaten kolik bebek. Bunu söylememe rağmen ‘sütün doyurmuyor yaramıyor o yüzden ağlıyordur bebeğin’ deyip duruyorlar. Aslında kolik ve gazlı bir bebek olduğunu bilmeme rağmen çevre baskısı insanı yıpratıyor 🤦🏻♀️
Ebrusngl YaseminAsel sütüm tazyikli olabilir. Süt sağma makinesiyle sağdığımda da bızt bızt sesi geliyor ve hızlı gidiyor ilk birkaç dakika. Emzirmeden önce sütümü sağıyorum bazen sonra emziriyorum biraz daha rahat emiyor ama bu sefer de 10-12 dakika emiyor. Yani denildiği gibi yarım saat emmiyor. Merak ettiğim şey bebekler illa 20 dakika ya da yarım saat emmeli mi?
Lunaaaaa Ebrusngl ah o çevre :/ hiiiç umursamayın şuan dünya bebeğiniz ve sizin etrafınızda dönüyor gerisinin hiç önemi yok bazen insanları hafiften kırmak gerekiyor bunu anladım :)
YaseminAsel Ebrusngl bende benimki başlarda bir saat emdiği için çok yoruluyordum baya araştırdım bazı bebekler beş on dk da da doyuyormuş herhalde sütün şiddetinden