Aysun_01 Doğum parası her halükarda anneye yatar bunun için aile ve sosyal politikalar il müdürlüğüne başvuru yapmanız lazım. Başvuru olmadan para yatmaz başvurudan itibaren 2 ay sonra pttdeden alabilirsiniz.
Emzirme ödeneği de eğer anne çalışıyorsa yani sgklı ise anneye yatar. Eğer anne çalışmıyor baba sgklı ise babaya yatar. Emzirme ödeneği için başvuruya gerek yok doğumdan 1 hafta sonra pttde den cekebilirsiniz. Eğer e devletten hesap numaranızı tanımlarsanız hesabınıza yatar.
Emzirme ödeneği sadece sgklı çalışanlara verlir devlet memurlarına verilmez.
Eğer emzirme ödeneğini 2 ay içinde pttden almadıysanız ve tanımlı hesabınız yoksa sgkya iade olur bunun içinde 170i arayıp paranızın tekrar yatırılmasını talep edebilirsiniz.