deborflo yoğurt yapımı kolay aslında baya ben yoğurtla mayalama yapmıyorum marketlerde probiyotikli yoğurt mayaları satılıyor en basiti şokta bile var çok da güzel oluyor yoğurtlar en azından kaç lt süte kaç kaşık yoğurt diye düşünmezsiniz tutacak mı tutmayacak mı derdi olmaz 😅 labne konusunda bir yorum yapmayayım çok bilgim olan bir konu değil açıkçası 🥲 ama evde labne peyniri yapmak da baya kolay zorlanmazsınız ❤ ben evde hellim peyniri, lor peyniri, labne, yoğurt hepsini yapıyorum 🥲 tabi dışarıdan aldıklarımız kadar dayanmıyor ev yapımı olanlar. ☹️ bir de şuan eşimin çiftliği başka bir firmayla çalışmaya başladı ama eskiden sütaşla çalışıyorlardı. Sütaş çok temiz çalışıyor. Yani asla antibiyotik bulunan sütleri kabul etmiyorlar. Süt alacakları hayvanın bile yemini samanını kendileri getiriyor kaliteli yemler getiriyorlar süt yağlı ve kaliteli olsun diye. Şimdi eti ile çalışıyorlar onlar en basit yemleri bile kabul ediyor, antibiyotikli sütleri de alıyor önemsemiyor 🥲 biz dışarıdan yoğurt alacaksak sadece sütaş alıyoruz bu yüzden. ❤ bir de ufak bir bilgi daha vereyim. Açık sütlerden almak yerine mandıralarda pastörize inek sütü satılıyor, yani açık sütten çok daha güvenilir kaynatmanıza bile gerek yok ısıtsanız yeterli oluyor. Bu marketlerde ki günlük sütlere güvenilir mi bilmiyorum ama o pastörize sütler güvenilir imkanınız varsa onlardan almanız çok daha iyi olur 🤍 çünkü aldığımız açık sütleri evde kaynatırken içinde ki zararlı bakterilerle beraber yararlı bakteriler de ölüyor pastörize sütte öyle bir problemle karşılaşmazsınız en azından. Çok uzattım kusura bakmayın 💕❤