Kubratemiz sizde strese girmeden yaptırmaya çalışın bebekler gerçekten anlıyorlar. Hangi ayda yaptığını anlatmayacağım her bebek farklıdır ama mesela ben by by olayını tam 3 ayda anca öğrettim. Uyumaya her götürdüğümde by by oda perde bilmem ne saydım babası evdeyse ona yaptım. Bir yerden dönerken veya evden misafir giderken hep by by yaptım. Bir de siz önünde yapıpta onun yapmasını beklemeyin. İyi geceler babası by by derken elini tutun sallayın sürekli ona yaptırın zamanla kavrar. Alkış olayını aylarca yaptırdım. Yemekte her kaşığı yediğinde aferin alkış dedim gülerek ellerini tutup alkış yaptırdım yani kendi yapmasını beklemedim, önce nasıl yapması gerektiğini uygulamalı gösterdim. İnatlaşmayacak şekilde ona uygulattırarak yaptırın, baktınız istemiyor hemen bırakın. Al ver olayını eşinizle yapın. Çocuğunuzun önüne oturun eşinize oyuncak uzatın bu oyuncağı al diyin oda alınca aldım desin, geri size aynı şekilde versin. Yani hep uygulamalı olarak gösterin. Çokta kafaya takılacak şeyler değil kendiniz demişsiniz hastalık süreçleri oldu diye çok geçmiş olsun, bebeğinizde belki onun yorgunlukları vardır. Bir de bu dönemde maalesef tam inatlaşma zamanları, yapacağı varsa da canı istemiyordur yapmıyordur. Sakince ve tane tane anlatarak yapın, uzun cümleler kurmayın, kısa ve net onun anlayacağı dilden konuşun. Başta bende çok takmıştım yapmıyor diye ama dediğim gibi by by yapması 3 ayı bulmuştu. Bebeğinize biraz zaman tanıyın hiç ummadığınız anda kendi isteğiyle yapacaktır ama unutmasına fırsat vermeyin sürekli tekrar edin