A2B4 Birbebekkkbircicek Olabilir bu normal bişey ama normal aralıkta ya da en geç 18.ayda işret etmeli…. İşret etme de içinde 2 ye ayrılır:uzağı,yakını işaret etme
aylinturker Ballloglum Anne babası kaç yaşında konuştu ailede geç konuşan var mı? Sürekli sohbet ediliyor mu gün içinde çocukla? Tv tablet bunlar var mı?
Ballloglum aylinturker telefon vardı yemek yerken izletiyorduk, iki haftadır kestik. Sürekli iletişim halindeyiz oyun grubuna yazdırdım ama bana çok bağımlı oraya adapte olabilecek mi bilmiyorum yani o kdr çok çocuklu ortama sokup ilgileniyorum ki inat etti çıkmıyor ağzından anlamlı kelimeler kendi diliyle konuşuyor bide ıhhh aaa uuuu oyiiii o kdr
aylinturker Ballloglum İyi yapmışsınız tv izletmeyin, sürekli konuşun yemek yaparken bile anlatın evet şimdi soğanları doğruyorum, şimdi kaşıkla karıştırıyorum gibi. Ağzından an, anne gibi kelimeler çıktığında alkışlayın evet aferin oğlum ben senin annenim doğru söyledin gibi takdir edin. Su istedi eliyle işaret ediyor diyelim hemen vermeyin su mu demek istedin? Suyu mu vereyim gibi de tekrar edebilirsiniz. Tabi vakit kaybetmeden dr da görsün onlara ek bunlarla uyaran artırabilirsiniz, akran grupları da iyi fikir
Buuseg Ballloglum bende takıyodum takma bence benim oğlum da 2 yasında daha konusamıyor anlıyor birkaç kelime söylüyor sadece bence 3 yaşına kadar normal bende geç konuşmuşum o yüzden takmıyorum artık
Ballloglum Buuseg ay içimde hep bi korku var sanki hiç konuşamayacakmış gibi … çabası da yok yani o kdr tekrar ediyoruz, tv yi de kapattık. Siz 3 yaş diyorsunuz da 1 sene 2 ayımız kaldı ne değişir sizce aylardır aynı seviyedeyiz sanki bi tek anne demeye başladı anniiii annn şeklinde 😂
kubr_pak Birbebekkkbircicek Anne, baba, dede, anneanne, teyze, hala, gel, git, el, ayağa a diyor mesela, arabaya dıır diyor, hav hav der, pisi pisi der, kardeşini uyuturken piş piş der, mama, meme, suya fuuu der, komut alır, dediklerimi yapar, anlar
Sedaekrem Ballloglum 21 aylıgız ıcın deyiz konusmuyor yine sizinki konusmuyor algısı acık bir bebek Konusma yok geh gah geeal vs baba ama dedınız gıbı ortaya soyluyor yonelerek soylemıyor Bı cocuk psıkıyatrıstıne goturun degerlendırsın canisi kafana takıyorsan
Sedaekrem Ballloglum kesinlikle tlf tablet TV ortam sokma tahmin etıgınden cok daha cabuk etki ediyor 4 ay bile yemek yerken ızletılmeıs sadece etkılı dırwk otizme belirtilerine cevırıyor veya konusamam ya sebep oluyor cocuklarda yanı etkiliyor ben etkilemez diye dusundum ama etkiliyor
Eslem71 Ballloglum benim oğlum da 22 aylık dediginiz şekilde aynılarını yapıyor konuşmuyor bende üzülüyorum niye böyle aynı yaşta olup konuşmaya başlayanlar var canım sklyor TV izleme az aralıklarla ara verdim sık sık konuşuyorum sosyalleşmesi desen sürekli zaten dışarda mutlaka çocuklarla bı araya geliyor ama gene aynı
Birbebekkkbircicek Ballloglum merhaba postunuz önüme çıktı pskiyatriden randevu almıştınız götürdünüz mü ne dedi bu duruma
giresun Ballloglum bizde 17 aylık olacağız sadece belirgin anne diyor herşey biliyor anlıyor işaret ediyor kafası zehir gibi bilmediği birşey yok kakası cisi gelince gösteriyor değiştir diyor TV telefon yok ama hala kelime vs birşey yok kendince birşeyler mirildaniyor bende 2 yasa kadar bekleyecegim gerekirse dil terapi goturecegim