Alyadua Merhaba kızım 19 aylık 6 gün önce eğitime başlama kararı verdik ilk 3 gün çok güzel söylüyordu gidiyorduk yapıyodu tabi arada 1-2 kaçırdı ama genel olarak yaptı ama şu 3 gündür ne zaman söylese söylemesiyle altına yapması bir oluyo geceleri altına yapmıyor ama gündüz inat gibi altına yapıp kaka diyor sizce devam etmeli miyim tecrübeli anneler
Marianne Alyadua devam edin. Pes etmeyin. Biz 7-8 aylıkken başardık, 10 aylıkken bezi komple bıraktık.
Balbebeginannesiiii Alyadua bide disarda nasil yapiysnz acaba dha cok kucuklerya 1 2 saat dolasabliyomsnz mesela
zeynep321 Alyadua Tuvalet eğitimine hazır olduğunu nasıl anladınız acaba .bı belirtisi var mıydı .benmkide 18 aylık .bir ay sonra anneme gideceğim bende mi başlasam diyorm .yalnız başarabilir miyiz diye endişelerim var annemle yine ustesinde gelebiliriz diye düşündüm
Balbebeginannesiiii zeynep321 benm kizimda 18 aylik sabah kuru uyaniyo tuvaletn nereye yapilcgni biliyo soylemiyo gelnce ama bliyo bnde baslamayi dusunuyrm ama yaz gunu dsarisi beni dusunduuryo naparz 1 2 saat dsarda dye
Alyadua zeynep321 bezine yaptığında ağlıyor kaka kaka diye çekiştiriyor gidip kenarda yapıyor ve yaptığında direk söylüyor başlayalım dedim başladık ama işte aynı bizdeki gibi düşünüyor heralde kaka deyip hemen lazımlığa gidemeden yapıyor
zeynep321 Balbebeginannesiiii Benm bebeğim de beni tuvalette gördüğü zaman çiş diyor .hadi tuvalete gidelim diyorm hemen lavoba kapısına gidiyor .ama kakasını yaptığı zaman rahatsiz olmuyor mesela yapınca söylemiyor sabah kalkınca kuru kalkmiyor şu an için .olduğum şehirde hiç destekcim yok .yılda bir iki kere anneme gidiyorum .bu yaz gitmisken öğrenir mi yoksa daha beklemeli miyim bilemedim 🤷
Marianne Sorusormomm ciddiyim 🤗 gören herkes şaşırırdı. Kurban bayrama kaynanama gittiğimde daha 1 yaşını doldurmamıştı, gören herkes şaşırmıştı. Eşimin arkadaşının hanımı öğretmen, bana sen yanlış yapıyorsun, psikolojik travma yaşatıyorsun çocuğa diye o kadar önyargılı davrandı ki milletin içinde. Temiz olmak insan varlığının fıtratında olan bir şey. Yenidoğan bebeğiniz bile çiş yaptıktan sonra pis bezin içinde yatmayı sevmez. Omurgasını tutmaya, oturmaya başladıktan sonra tuvalet eğitimi verebilirsiniz.
Marianne Zeynosileannis çişini pipi diyordu, İngilizce pipi çiş diye alıştırdım, kaka zaten kolay söylemesi.
Balbebeginannesiiii Marianne nasil soyluyodu peki knusuyomiydu benm kizim 15 aylikken 2 ay kdr kakasini soyledi anne dyodu bezini tutuyodu anliydk wcye gidydk snra 1 kre dsarda bezine yap dedm o gundn snra 1 kre bile wcye yapmadi
livanurvealpinannesi61 Marianne pedagog ve uzmanlar konuşmayan kendini ifade edemeyen bebeğe Çocuğa tuvalet eğitimi verilmez diyor. Düşünceniz çok saçma gerçekten ozaman doğduğu günde tuvalete götürseydiniz bebek bu yani bezi kirlenince zaten hemen değiştiriyoruz. Kaslar gelişmeden tuvalet eğitimine başlanmaz. Doğru söylemiş erken başlanan tuvalet eğitimi ilerki yaşlarda psikolojik sorunlara altına kaçırma VS neden oluyor. Bu da uzman bilgisi. Araştırın bence.
Marianne Balbebeginannesiiii pipi ve kaka kelimeleridir öğrettim. Bunlar basit olduğu için kolay kavradı. Yanıma gelir pipi derdi, çişe götürürdüm.
Mevaseray_prensesinannesiiii Alyadua benim kızımda 22 ay 13gunlukken başladım yani bı hafta oldu başlayalı bazen kaciriyo saat başı götürüyorum bazen eliyle tutuyo anlıyorum ama pes etmek yok bı hafta doldu inşallah gerisi gelir ama daha çiş demeyi bilmiyo bakalım zaman ve sabır gerekiyor ama kakasını genelde kaciriyo bakalım çok zor geciyo benim için Allah yardımcımız olsun inşallah
Marianne Alyadua kaslar uyarıldıkca gelişir. Çocuğun metabolizmasını takip edeceksiniz her 1-1,5 saatte çişi var mı diye soracaksınız, sonra kendisi alışıyor. Çocuklar düzene çabuk alışırlar, sadece tembellik etmeyin, takip edin, teklif edin.