Wilma Sabretmenizi tavsiye ederim,eğer başka bir sorunu yoksa,kızım 2yaşına kadar anne dahi demedi şuan 28aylık şarkı söylüyoruz birlikte.. 2yaşla birlikte 2-3ay içinde inanaılmaz değişti..
Ballloglum Wilma ay benim oğlum da bana ayyy diye sesleniyor bazen annnn diyor . Ama anne yok net bi şekilde🙂 mesela babaya da dönüp baba demiyor ortaya diyor babayı dedeyi. Biz bu çocukla ne zaman karşılıklı sohbet edeceğiz 🙂 soru soruyorum çok güzel dinliyor gülümsüyor aaaa uuuu diye cevap veriyor 🙂
incir-receli Ballloglum herşeye ağlıyodu kendini ifade edemediği için işaret ediyordu ve ıh ıh dediğiniz gibi
Durusunannesi Ballloglum 2.5 yaşına kadar anne baba dede mama sut su gibi belli başlı kelimeler dışında kelimesi yoktu. Ama herseyi anlıyor ııı diye anlatıyordu derdini ve emzik vardı bizde. Birgül çok sinirlendim birsey soruyorum ağzında emzik ıı diyor. Emzigi aldım attım. Emzik gidince 2 günde bile okadar kelimesi çoğaldı ki. Şimdi 32 aylık 2li cümleler kuruyor. 10a kadar sayabiliyor. Çok kelimesi var söylenen neredeyse her kelimeyi tekrar edebiliyor ama cümlesi yok 2 kelimeden fazla. 3 yasa doğru oda olur diye düşünüyorum. Cocugunuzu siz daha iyi tanırsınız. Akrabamizin çocuğu var kasımda 4 yaşına girecek hiç konuşması ve anlaşılır kelimesi yok bence normal değil ama annesi normal diye Düşünüyor mesela bilemedim
Ballloglum Durusunannesi hmmmm anladım benim ki daha 22 aylık ama kelimlerimiz artmıyor gibi… birden patlama mı yaşanacak bilemiyorum
Miniktirtillarim Ballloglum verilen örnekler ile evde oturup gönlünüz ferahlamasin bi uzman ile görüşün yinede. 28 aylik hala konusmadi arkadaşımın oglu oda boyle ha bugun ha yarin diye bekliyodu Herkese abi diyodu annesine babasına ablasina abisine tek bildigi abiydi. Evlerinde muhabbet kusu vardi ona cik diyordu. Susadigi zaman ıh ıh diye gösteriyodu bu kadar. Suanda oyun gruplari pedagof görüşleri vs vs sürexine girdiler
Ballloglum Miniktirtillarim başka sıkıntısı var kı konuşmama haricinde. Doktora gitmişler mi komut alma da algılama da sıkıntı var mı… biz de o sıkıntılar şu an yok ama kelime tekrarı yapmıyor bitti diyor bazen biz bitti deyince bazen çiş de diyorum cissss diyor onun dışında ortaya baba dede mama diyor attı diyor bazen. Alo diyor abi diyor ama öylesine söylüyor birine seslenmek için abi demiyor ortaya söylüyor. Biii diyor bu aralar. Başka kelime duymadım ama anlamsız sesler kelimeler çıkarıyor. Ben 2 yaşını bekliyorum psikiyatriye genel kontrole götüreceğim ama konuşuyor olsa da götürecektim zaten. Bence her çocuğun 2 yaşında psikiyatriye gitmesi ve genel kontrolden geçmesi gerek diye düşünüyorum. Konuşma gecikmesi var diyebilmek için sanırım 3 yaşında daha net bişey söylüyorlar. Çünkü çok geç konuşanlar var. Yürüme gibi emekleme gibi. Ben biraz daha bekleme taraftarıyım 2 yaşından sonra da açılmazsa doktor kontrolünde bilgi alacağız.
Miniktirtillarim Ballloglum baska hic bir sikintisi yok tek iletisim ama konudamadigi icin asiri agresif olmustu surekli hircin moddaydi bir yerlere vuruyodu cunku derdini anlatamadıkca sinirleniyodu boyle boyle surec uzadi simdilik bi degisim yok pedagog oyun grubu kres vs önermiş yaz gruplarina yazdirdi arkadasimda suan icin