Dupduru19 kızımız kaç yaşında? Benim kızımda öyleydi ama 4 yaştan sonra biraz açıldı. Tabii ki öyle bi sihirli değmek değmiş gibi birşey değil ama biraz daha iyi. Biz kreşle beraber çok destekledik. Mesela bu kreşe ilk başladığında gitmek istemiyordu, oysa ki 6 aydır başka kreşe devam ediyordu. Sonra dedi ki burda merdivenlerden kendi çıkıp iniyormuş, ondan gitmek istemiyormuş. Kreşi montessori olduğu için birçok şeyi kendileri yapıyor. Ama önceki kreşte öğretmeni kapıdan alıyor kapıya bırakıyor. Herşeyini yapıyordu. E evde de biz hiç alan açmamışız çocuk tek bişey yapmaya korkar olmuş. Sonrasında merkette git şu reyondan tuz bul, git abladan ekmek iste. Parktan eve giderken ben geliyorum sen önden eve çık gbi gibi kendine güvenini arttırmaya çalıştık. Kreş harici bi ortam olsun diye cimnastiğe götürdüm. O da iyi geldi. Şu an kreşte 1 sene çncekinden çok farklı bir çocuk. Ama hala daha yeni girdiği bir ortamda çekingenliği var. Bu genetik olarak da aktarılmış birşey. Bir de bir gittiğim pedagog “buğdaydan arpa olmaz” demişti. Tabii ki geliştirilir ama özünden de ayıramazsınız demişti.