Friends miray31 biz 9.ayında aşı yaptırmadık. Bazı aşıların zamanı var. Geçmiş aylarda yapılmadıysa bu aylarda yapılıyor diye biliyorum. 9. ayda sağlık ocağı çağırıyor. Kan alınması ve gelişimine bakmak için. Endişelenmeyin bence. Aşı olacağı anlamına gelmiyor yani. Bize bişey yapmadılar yani. Sevgiler….
miray31 Friends kimisi 9.ayda aşı olmuş kimisi olmamış anlamadım ben valla. Endişelendiğim bir durum yok zaten rutin kontrol dışında aşının olup olmadığını merak ettim
Elifterzii Kampanya aşısı denen bir durum varmış. Kızamık vakaları arttigi icin kızamık aşısı yapiyorlar. Ben yaptirdim bir yan etki görmedim bebeğimde. Tabi isteğe bağlı bir aşı zorunlu değil.
miray31 O1Anne kimisi 9.ayda kızamık aşısı olmuş anlamadım ben valla olmazsa yine soracağım sağlık ocağına
Mminigimm miray31 9. ayda kızamık aşısının ek dozu var 1 yaşında yine yapıyolar o aşıyı 9. ayda isteğe bağlı dediler yumurta alerji geçmişi olduğundan 9. ayda yaptırmadık 1 yaşında yaptırdık karma olarak. Kızamık aşısında yumurta beyazından üretilen bir protein olduğundan alerjik bebelere yapmıyorlar doktor onayı istiyorlar 🥹
CizerBirAnne miray31 12.aydaki aşının aynısını 9.aya da eklemişler ek doz olarak. Zorunlu bir aşı değil, isteğe bağlı. Çocuk doktorumuz, ben olsam kendi çocuğuma yaptırmazdı demişti. Zaten bizim sağlık ocağı da 9.ayda çağırmadı bile.
miray31 CizerBirAnne hadi ya demek o yüzden bana da sadece boy kilo için gelirsiniz dediler hiç aşıdan bahsetmediler çünkü burda yazanlar olunca şaşırdım ben de
bilgekizinannesi miray31 kızamık salgını olduğu için sonradan eklenmiş. Biz alerjiden dolayı yaptıramadık ama içim içimi yedi bir yere çıkaramadım çocuğu korkudan sonunda 1 yaşında oldu da biraz rahatladım. Mutlaka yaptırın haberde gördüm kızamıktan 5 çocuk vefat etmiş sığınmacılar aşı yaptırmadığından bulaş artmış ve salgına dönüyor aşılılar bile risk altında.
Eminecak miray31 kızamık aşısı yapılıyor varsa ellerinde. Vakalar arttığı için 9. Ayda yapılıyor şuan