seninanonim İmam Gazali- Nefis terbiyesi ve ahlakı güzelleştirme, kin haset ve öfke kitabını okuyabilirsiniz şiddetle tavsiye ediyorum. Bu kitabı okuduktan sonra eminim size fayda sağlayacaktır. Ben buna arkadaş çevremi bitirerek başladım böyle bir ortamı sezdiğim an daha fazla durmuyorum, eğer ki kalkamayacak bir durumdaysam sohbete katılmamaya çalışıyorum ve kalbimde bunun rahatsızlığını hissediyorum. Bu fikri çok sevdiğim bir hocamdan almıştım sağolsun. Bir de çok yaptığım bir dua var “ suretimin güzelliği gibi ahlakımı da güzelleştir” sürekli dilimdedir. Çok zor gerçekten bu kadar kuvvetli bir nefis varken bu ahir zamanda çok zor ama imkansız değil. Namaz kılmak istersen namaz kılan arkadaş edin kavramını bizde bu konularda hayatımıza sokacağız. Çevremize sosyal ilişkilerimize buna göre yön vereceğiz. Kibir, Allah’ın en sevmediği şeylerden biridir çünkü yaratan bile kul arasında ayrım yapmıyorsa bizler kimiz? Dedikodu da gerçekten önüne bir türlü geçilemeyen günahlardan biridir. Peygamber Efendimiz Aleyhisselâm “dilini tutan kurtuldu” buyuruyor ama insanoğlu olarak en çok zorlandığımız şeylerden biridir. Yapmayan var mıdır vardır belki. Kendi adıma okuya okuya üstesinden gelmeye çalışıyorum bu konuyla ilgili Rabbimiz ne diyor, Peygamber Efendimiz ne diyor sonuçları nasıl olur, frenlemek için neler yapılabilir falan ama bazen ciddi anlamda sinir uçlarıma dokunan insanlar için ağzımdan kötü şeyler çıkıyor. Üstte bir arkadaşımız oruç demiş o kadar doğru ki. Oruç nefsi terbiye eder çünkü. Bir de çok sevdiğim bir ayet var “ Şeytan seni dürterse, Allah’a sığın.” Bu ayet o kadar şey anlatıyor ki bize.