Beliskomondi merhabalar benim oğlumda yarın 14 aylık olacak. Uyku problemimiz yok ama bu söyledikleriniz bizde de var. 1 yaşına kadar aşırı sakin uysal bir bebekti varla yok arası büyüdü resmen hiç zorlanmadım ama 1 yaşına girdikten sonra bizde de her şeyi ağlayarak yaptırma, bez veya kıyafet değiştirmek istememe, normalde yemeğini mama sandalyesinde yerdi şimdi oturmak istemiyor peşinde dolanarak yediriyorum. Oyuncaklarla asla oynamaz. Geçen hafta yürümeye başladı işi gücü çekmece dolap karıştırmak. Yabancıların kucağına gitmez, farklı bir ortamdaysak odadan dışarı çıkmamı istemez. Bunlar ayrılık kaygısı dönemindeyse şu an ondan oluyor içiniz rahat olsun. Keşif dönemindeler şu an, oturup oyuncaklarla oynamak ya da oturup yemek yemek onlar için vakit kaybı gibi oluyor. İşleri güçleri karıştırmak döküp saçmak. Bunlar çok çok normal. Tek başına oyun oynamasını beklemeyin henüz oyun kurmayı bilmez artık algısı açıldığı için aynı oyuncaklardan sıkılır çünkü onlarla neler yapabileceğini zaten biliyor. Yakınlarınızda park varsa bol bol çıkarın. Hava kötüyse markete gidiyoruz market market geziyoruz o bile değişik geliyor ona. Evde kendiniz oyunlar üretin. Mesela ben bozuk paraları döküyorum kumbarayı önüne koyuyorum tek tek paraları içine atıyor. Buzdolabına yapıştırılan meyve magnetlerinden aldım buzdolabına dikiyorum onu önüne de leğen veriyorum çıkardığı magnetleri ona atıyor. Toplarımız var küçük, çamaşır sepetini koyuyorum basket yaptırıyorum vs. Yani onunla birlikte sizde oynayın ve farklı oyunlar türetin. Bunlarla ilgili güzel sayfalar var araştırıp farklı oyunlar bulabilirsiniz. Farklı geldiği için dikkatini çekecektir. Çocuğunuz bana normal geldi açıkçası, ayrılık kaygısı ve keşif döneminde. Doğduğundan beri zor bir bebek demişsiniz o yüzden size daha zor geliyor şu an ama inanın geçici bir süreç oluyor. Yine de içinizin rahatlaması için bir pedagoga gösterebilirsiniz ama 2 yaş öncesi tanı koyulmuyor diye biliyorum