peşin not: yazı çok uzun oldu, direkt konuya girmek isteyenler için çözümün olduğu kısmı bold yaptım.
hepimize iyi akşamlar. bugüne kadar happy mom'u ve happy kids'i sadece okuyucu olarak takip ettim ama burada birçok kişinin de benimle aynı derdi yaşadığını görünce bulduğum çözümü paylaşmak istedim.
kızım 2 aylık oldu ve ben ilk 45 gün boyunca 24 saat kucağımda yaşadım. iki gün tuvalete bile giremediğimi bilirim. (kiminize saçma gelebilir ama lohusada mantık aranmaz) uykusuzluk bi yandan yorgunluk bi yandan sezaryen ağrıları bi yandan, ömrümün en uzun ve saçma 45 günüydü. anne olmanın tadını çıkaramıyordum.
çok uzun bi' giriş oldu farkındayım ama gerçekten denemenize değeceğini anlatmak istedim.
**benim işime yarayan çözüm şu oldu. kendim istediğim bi yere yan pozisyonda uzandım, bebeğimi de kolumun üzerine yerleştirdim. bebeği meme hizasına getirip kendime çevirdim ve emzirmeye başladım. (o uyuyunca kolumu çekiyorum ama pozisyonumu değiştirmiyorum, böylece meme ağzında kalıyor ve daha rahat uyuyor.) hem düz zeminde ikimizin de sırtı dinlendi hem de uzun (3 saatlik) bi' uyku çektik. böyle böyle gün içinde emzirme süreçlerini yatarak geçirdik ve iki haftanın sonunda bebeğim şu an yanımda uyurken bu satırları yazıyorum. yanında eşimle sohbet ediyoruz zaman zaman kahkaha atıyoruz ve bebeğim uyanmıyor. bugün o uyurken yedim yemeği eşimle masaya oturup. üstelik iki saat yemek yaptım ve uyanmadı. bunun ne demek olduğunu 24 saat koala modunda yaşayan bilir.
ilk başladığımızda ben yanından kalkınca uyanıyodu ama şimdi derin uykudaysa devam ediyor. bazen gözlerini açsa da birkaç dakika içinde yeniden dalmış oluyor. gece arada altını kontrol ediyorum. değiştirdikten sonra da emerek bir iki dakika içinde geri uyuyor. emzirmek için uyanmıyorum ve onu uyandırmıyorum çünkü zaten meme ağzında ya da ulaşabileceği bi mesafede oluyor. bu da işin başka güzel yanı.**
bizim yeni düzenimiz (yani ilk düzenimiz) akşam olunca uyumak sabah da ben uyanınca uyanmak şeklinde oldu. sabah sırıtarak uyanıyoruz. bazen gözümü açtığımda uyanık halde sessizce beni izlediğini görüyorum ve uyandığımı görünce gülüyor. bu yöntemden önce 24 saat kucağımdaydı ve başka kucakta durmuyodu. ben çok faydasını gördüm. umarım sizin de işinize yarar. yalnız ilk denemelerde çok yorgunsanız ya da uykunuz ağırsa yanınızda biri varken yapmanızı tavsiye ederim. ben tavşan uykusu uyuduğum için rahat ettim. bebeğime zarar verme endişem olmadı. ya da daha doğrusu o endişeyle uyuduğum için çok hafif ama kaliteli uykular oldu.
şimdi sırada geceleri emzirdikten sonra kendi yatağına almak var. yavaş yavaş alıştırmalara başladım. iyiye gidiyoruz. bugün ilk kez beşiğinde uyudu 45 dakika.
çok fena uzun oldu, umarım okuduğunuza değer. ama foruma sırf benim çektiğimi çekenlere yardımcı olabilmek için üye oldum. herkese selamlar.