hulyacakahve Merhabalar 32 aylık kızıma 1 aydır tuvalet eğitimi veriyorum daha öncede yazmıştım bu konuyu. Çişi hallettik şükür. Hem gece hem gündüz bez bağlamayarak başladık işe. Şimdi gece de yapmıyor çişini falan ama kaka konusu bizim korkulu rüyamız oldu adeta. Daha doğrusu benim için. Bu süreçte hiç daha kakam var diye tuvalete gitmedik. Bi kaç defa yüzünden anladım ben ve öyle tuvalete yaptı kakasını. Hani öyle korkmadı da hoşuna gitti. El salladı şarkı söyledi sifona bastı. Gayet mutluydu. Ama yine de hâlâ söylemiyor. Her gün altına yapıyor öyle söylüyor. Zati ne zaman tuvalete gitmek istese kakam var diyor hepsine. Ayına göre başlamamız gayet iyi ama kızım bence daha bilincinde değil. Her çocuğun gelişimi farklı ve ben bi kaç ay sonra başlasam daha mı iyi ederdim diye düşünür oldum. Gram yol alamadım çünkü. Hem klozet şeklinde lazımlık var hem de tuvalete konulan aparat var. Çişi geldiği zaman direkt gidiyor ama kaka da yapınca söylüyor gidelim diye. Bazen söylemiyor duruyor öyle hatta 😭 kaç tane kitap aldım. Oyuncakların bak çişi var kakası var diye işi oyuna döktüm. Kaka ve çiş simgeli tuvalet eğitim panosu aldım magnetli. Ama o magneti bile anlamadı. Hani hepsini ver yapıştırayım derdinde. Anlatıyorum kaç defadır ama yok. Bi de evde 6 aylık bi kızım daha var ve 13 haftalık da hamileyim. Çok yoruldum ve yıprandım bu süreçte. Yiğenlerim de hiç böyle bi sorun görmedim. Kız çocukları erken öğrenir derler ama biz kaka konusunda sınıfta kaldık resmen. sizce ne yapmam lazım bana bi akıl verin nolur. Temmuzda ailemin yanına gideceğim. Çok uzaktayız birbirimize. Annem dert etme geldiğiniz zaman ben bahçede falan diğer torunlarıma öğrettiğim gibi hallederiz diyor ama o zamana da daha çok var. Ne yapmam lazım bilmiyorum 😔
hayal_perest hulyacakahve benim oğlum 29 aylık. Öyle kitaptır oyuncaktır bişey almadım göstermedim de. Demek ki her çocukta faydasını göremiyormuşuz. Çocuğun hazır olması gerekiyor. 3 4 kez denedik tuvaleti ama yapmak istemedi altına kaçırdı. Şimdi kendisi tutmasını biliyor. Çocuğunuza bırakın
Prensesbella hulyacakahve ah canım bizimde tuvalet korkulu rüyamızda oldu resmen benim oğlan 23 aylık ve ramazanda sürekli bizimle tuvalete gitmek istiyordu her soktuğunuz hem kaka hem çişini yapardı tabi söyleniyordu ama yapıyordu. Neyse ramazanda başlamadım bitince başlayım diye. Geçen hafta pazartesi başladım. 3 gün iyi gitti. Tabi gene söylemiyor ben goturdukce herseyini yapıyordu. Ama gelgelelim 3 günün sonunda sıkıldı ve yapmak istemedi oyunlar yaparak götürüyorum şimdi yapiyor ama gelgelelim hala söylemiyor ve bugün büyüğünü gene yapmadı. Tuvalete oyunlar filan baya yaptım arabalarına çiş yaptırdım. Büyüğünü yaptırdım. Mesela dün tuvalete oturdu büyüğünü yaptı ama daha varmış kalkti içeri gitti orda bi durdu ben pijamanın düşlerken sordum oğlum varmi gidelim mi yapmaya diye kafa salladı yok diye sonra bir baktım yapmaya başladı hemen tuvalete tekrar oturdu yaptı. Bizim suanki dururumumuz tuvaleti olduğunu biliyor ama gitmek istemiyor. Bende hamileyim 36 haftalık bir tanede 4 yaşında kızım var ve inanılmaz zor geçiriyoruz. Sık sık götürün sık sık sorun alınacaklar ama işte zaman alıyor bize bol sabretmek kalıyor.
Mrvln25 hulyacakahve Merhaba benim oğlumda 31 aylık ben daha yeni başladım 3. Günümüz bugün. Tabii ilk günler normal diyeceksiniz biliyorum. Ama tahminen bebeğiniz ne kadar sürede öğrendi çişini. Bu surec gerçekten yıpratıcıymıs. Benim bebeğimde dün kakası gelince söylemedi ben yüzünden anlayıp götürdüm yaptı yadirgayip korkmadi aksine hoşuna gitti. Çişi de söylemiyor ben götürüyorum biraz bekleyip yapıyor ama. Bazen pes edesim geliyor.🥲
anneoldumkiben Başladım bende eğitime 31 aylık. 3. Gündeyiz biz de bezi tekrar takcam galiba olmuyo😭 heryer çiş kaka oldu. Burda bekliyim bende
Elaaras Size tavsiye veremem maalesef. Kızımda 30 aylikken15 günde hallettik geceli gündüzlü. Ama oğluma 3 yaşındayken başladık tam 7 ay boyunca kakasını altına yaptı. Şu an 6 yaşını bitirdi ama haftanın 2,3 günü muhakkak gece çiş yapıyor.
Birbebekk Siz kakası içinde şık sık götürün tuvalete hem çişini hem kakasını yapar ogrenir özellikle cisinide gece gündüz ogrendiyse tekrar başa donmeyin ckk zor olur ilerde sizin için
hulyacakahve Birbebekk ya aslında sürekli götürüyorum. Çişi gelince hemen kendisi gitmek istiyor ben demesem de. Ama kakasını öğrenemedi söylemeyi. Bez bağlatıp tekrardan kafasını karıştırmak da istemiyorum ben dediğiniz gibi. Ama süreç uzadıkça korkuyorum ister istemez 🫣🫠
hulyacakahve hayal_perest benim kızım demek ki hazır değilmiş. Ne bileyim çişi öğrenince kakasını da öğrenir diye düşündüm. Ama olmadı. 🥲🥲
Birbebekk hulyacakahve benim oğlumda ilk başlarda çok yaptı kakasını altına ben anlattıkça götürüp getirdikce ogrendi sabredin umarim öğrenir zamanla
hayal_perest hulyacakahve kakasından korkar çocuklar. Buda zaman alır. Kendisi söylemesini bekleyin. Acele ettikçe çocuklar söylemez inatlaşır
Minikece2020 Kaka diye bir kitap var. Trentyoldan bakın isterseniz yorumlarına falan ben almadım ama kullananlar guzel yorumlar yapmis.
hulyacakahve Minikece2020 Bunları aldım ben de. Kaka hakkında her şeyi yeni aldım kargoda bakalım. İnşallah etki eder kızıma
hulyacakahve Birbebekk 1 ayda ilerleme olmayınca motivasyonum düştü istemsiz olarak. İnşallah anlar ve bir adım atar bu konuda
hulyacakahve Prensesbella gerçekten çok zormuş bu eğitim. Kısa sürede hallettik yazılarını görünce motivasyonum yüksekti ama 1 ayda sürekli kakasını küloduna yapınca benim de motivasyonumu düşürdü. Senin de baya zor. Doğuma az zaman kalmış. Ben de son zamana bırakmayım diye başladım ama daha çoook yolumuz var demek ki. İnşallah halledebiliriz 🫠🫠🙏🏻