Heaven22 subeye gitmeden de yaptırabilirsiniz. Uygulama üzerinden. Uzun vadede karlı bir sistem ama erken çıkmanız halinde kesintileri oluyor. Devlet katkısını kademeli hak ediyorsunuz. 3-6 yıl arası yatan devlet katkısının %15, 6-10 yıl arasında %35 10 yıldan sonra %60′ını alırsınız. 10 yıl dolup 56 yaşına gelince ise tamamı. Yatırdığınız rakamları Bes fonlarından değerlendirebilir ve yılda 12 kere bu fonları değiştirebilirsiniz. Yani devlet katkısı dışında fon getirisi gibi bir avantajı da var. Tabii getiri elde ederseniz sistemden çıkarken devlet getiri üzerinden stopaj alir. (Vadeli mevduattaki gibi düşünün). Sistemdeki kesintilerden en kritik olanı YGK adında alınan kesintidir. Burada asgari brüt ücret × %8.5 kadar yıllık bir kesinti oluyor ve ilk 5 yıl alınıyor. 5 yıldan erken çıkılırsa 5 yıllık kesinti toplu alınıyor. Bu kesinti olmaması için basvurdugunuz planın özelliklerini iyi bilmelisiniz. Şirketlerde belirli tutar üzeri düzenli ödemelerde bu kesinti alinmayabilir. O yüzden çalışacağınız kurumla tüm detayları konuşmanızı tavsiye ederim :)