Deletedmom115 20 aylık kızımda aynı dede al ver gel meme baba ben, genelde bunları kullanıyo ve konuşmak için kendini zorluyo bugüne kadar 2 ya da 3 kere mi ne anne dedi hatta geçen gün bidonla oynarken bidon dedi ama bana bakarak anne demiyo. Endiselenmiyorum çünkü her şeyi anliyo fiziksel zihinsel gelişiminde sorun yok 15 gün önce doktorada sordum 8 kelime söylüyor normal mi diye normal bu kadarlık bebek o kadar konuşur dedi ama anneyi sormayı unuttum bide benim kızım emzik bağımlısı emzik konuşmayı geciktiriyormus emzik agzindayken kelime söylüyor anlaşılmıyor 1 ay emmese konuşması gelişir eminim ama olmuyor. Kreşe giden çocuklar çabuk konuşuyormuş hem kalabalık olduğu için hemde ne istediklerini anne gibi çabucak anlayıp yerine getirmeyen biri olmadığı için konuşmak zorunda kalıyorlar arkadaş bulsan bile yanında sen olduğun sürece olmaz gibi ve 17 18 19 20 bu aylarda en az 3 kelime kullanmaları gerekiyor anliyorsa endişe etmeyin. Bende konuşma ve emzik biraktirma tavsiyelerine açığım