mrvkrt merhaba, bu süreçler çok doğal ve normal. Kendi içinde birey olduğunu artık yavaş yavaş oturtuyor ve 4 yaşa doğru yaklaşıyor. Sürekli değişimler yaşadığı için bunlarla baş etmekte zorlanabilir. Siz çizginizi bozmadan yaklaşmalısınız. Bazen benim çocuğum bu mu diyebilirsiniz ama otoriteyi elden bırakmadan devam etmelisiniz. Misal ağladığı için istediğini yapmadan , size vurduğunda uzaklaşarak bana vuramazsın diyerek. Size su getir dediğinde seni anlayamıyorum tekrar eder misin lütfen diyerek. Sürekli ona hatırlatarak devam etmelisiniz, bir kere kaçak verirseniz toplamanız bu dönemde zor olduğu gibi ileriye de kalıcı huy olabilir. Günde belki 15 kere siz daha ne olduğunu anlamadan ağlayacak sadece yanında kalın ve bitmesini bekleyin. Dışarı çıkmadan önce onunla evde anlaşma yapın ve istifinizi bozmayın. Yabancı konusunda kararı ona bırakın , sadece güven verebilirsiniz. Konuşmak istemiyorsa , konuşmasın çokta önemli değil hatta iyi bir şey aslında. Ona yeni şeyler öğretmeye devam edin, aklı meşgul olsun. Oyunlarına girin ve ne oynuyor ne sıkıntısı olabilir takip edin onun haricinde de bol bol öpün koklayın. Sağlıkla kalın 💕