*Arkadaşlar 0-3 ay algılama dönemi (U gııığ, aa gibi sesler çıkarıyorlar. Özellikle"gığğğğ" yaptığınızda aşırı mutlu oluyorlar)
*3-6 ay babıldama dönemi dönemi.
6 ay ve sonrası ise" çağıldama dönemi. (abu dönemden sonra “ulusal dilde sözcükler çıkarıyorlar" heceleme başlıyor.
Jean Piaget’e göre her çocuk "bireysel farklılıklara sahip. Gelişimde bir kaç ay sapma olabilir. Bunlar da gayet doğal.
Ben daha bebeğim karnımda ve duyma organı gelişmeden karnımı okşayıp onla sohbet etmeye başladım.
Birinci ayı dolaylı 10 gün geçtikten sonra algılama döneminin özelliklerini gösterdi.
Asla TV izletmeyin “alıcıdilgelişir, herşeyi anlar ama iletişim kurmakta problem yaşar” benden uyarması😇
Bunu dil bilimci Noam Chomsky söylüyor. Uzun zamandır bakmadım yazılarına ama böyleydi sanırım.